Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: MotstÃ¥ndstabell för NTC-givare  (läst 7274 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Benson

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 35
  • Karma +0/-0
Motståndstabell för NTC-givare
« skrivet: 13 april 2007, 13:49:46 »
Försöker hitta en tabell för en givare som ger 1560 Ohm vid 20 grader.

Dom vanligaste givarna är ju inte så svåra att hitta (tex. NTC 22k) tabeller till men denna går jag bet på.
Mest ute efter vad den igentligen heter efterson vad jag förstår namnet/ges värdet vid 25 grader.
Den jag söker skall ge lägre resistans vid högre temp och som sagt 1560 Ohm vid 20 grader och
vara en röranliggningsgivare behöver ej vara fuktsäker.

Utloggad AndersA

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 1376
  • Karma +1/-0
SV: Motståndstabell för NTC-givare
« Svar #1 skrivet: 08 maj 2007, 10:29:33 »
Hej
Om du inte hittar exakt det vär du behöver så kan du parallellkoppla eller srie koppla NTC motsånd med andra värden så att du kommer gasnak nära där du behöver vara.
Jag brukar sedan limma in givaren i epoxilim. Lägg gladpack på ett rör med den diameter som du skall använda den till (så släpperlimmet) lägg dit givaren smed fastlödad sladd lägg på lim, ett lager gladpack längst ut. Vänta till limmet härdat ,och givaren är klar.

///AndersA
Nibe 1115 5kw Aktivt borrhÃ¥l  209m(överdimensioerat). Tot slanglängd 450m. Ack1, 500l med 2 slingor för att förvärma vv. Ack tank 2, 750liter med solvärmeslinga och vv beredare. 10m2 solvärme.Värmapump 2 hemmabyggd "ispinne" med 18m 22mm kopparrör och 8m2 kopparplÃ¥t.Fyllning propan samt 25000 Drifttimmar utan problem. Hus 2 med Nibe 1215-5kw och 160m borrdjup. 300l volymtank pÃ¥ framledning.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 610
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!