Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nocria smÃ¥fix  (läst 1576 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad o o

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 929
  • Karma +0/-0
Nocria småfix
« skrivet: 09 januari 2013, 15:30:46 »
Varmt och skönt är det kanske inte ute men plusgrader samt regn. Dags att titta till Nocrian ute.

En sak med utetempsensorn. Den hade jag gärna sett en krympslang på. Skulle den komma in vatten där den sitter med toppen neråt så är det adjöss med den, så den flyttades därifrån.
Dålig bild på sensorn, kameran lyckades med konststycket att få fokus på huset som speglar sig i plasten o inte vare sig på regndroppar eller sensorn.

Nocrian är redan bra isolerad i kompressorhuset som synes men tryckte i fullt iaf samt isolerade kopplingar o rörstumpar in. Tog även rörböjarna.

Det har vid något tillfälle hängt kvar lite is vid den bakre kanten/plåten på baksidan när det varit riktigt kallt. Även lite grann på plastgallret. Det har inte stört pumpen men mig. Så plåten klipptes bort o gallret som inte längre bär ngn sensor åkte på tippen.

Förutom vattenkopplingen inomhus så har den numer även fått en slinga med självcirkulation på vätskeröret inne bestående av rörstumpar som blev över från rörmokeriet i somras/höstas samt en husvagnskonvektor i aluminum. Snurr blir det men vad det gör har jag ingen aning om än förutom att avfrostningarna är snabba nu även med 1,5-2kg is att smälta bort.

Tanten var inte sÃ¥ lycklig Ã¥t konvektorn men jag har lovat att dölja eländet och renovera rummet Nocrian stÃ¥r i.   a:gl

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!