Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria kanske för stor  (läst 2344 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad janix

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria kanske för stor
« skrivet: 19 oktober 2006, 16:46:35 »
Hej! Sc:,h
Jag skulle köpt en Fujitsu AWYZ 14 LB Nocria men den var ju slutsåld i hela Europa så jag fick en Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria för samma pris.

Nu kanske den är för stor till mitt enplanshus på 115kvm,jag är lite orolig för att den startar och stannar alltför ofta vilket väl inte är så bra,och den förbrukar väl mer ström också än den mindre pumpen,jag skulle vara tacksam att få hjälp av några som är kunniga på forumet om detta,själv är jag novis på värmepumpar.
Tackar på förhand all hjälp jag kan få.
Mvh Jan. 

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria kanske för stor
« Svar #1 skrivet: 19 oktober 2006, 20:28:37 »
Tror inte du behöver vara orolig den gÃ¥r bara on/off nu när det inte är sÃ¥ kallt ute och ditt värmebehov inte är sÃ¥ stort vänta bara lite tills det blir riktig vinter dÃ¥ kommer den att sluta gÃ¥ on/off och den kommer att räcka till längre än den mindre pumpen nu är ju inte skillnaden sÃ¥ stor mellan nocria 14 och 18  14=9.1kw och 18=9.7kw men de där extra 600w kommer att vara mkt värdefulla när det blir kallt och värmebehovet ökar. SÃ¥ känn lugnet och njut av den fina värmen nocrian producerar.
//Krister   *vinkar*
« Senast ändrad: 19 oktober 2006, 20:37:09 av Northkingen »
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!