Skrivet av: HBerggren
« skrivet: 16 juli 2024, 22:53:12 »Absolut är 2l närmare rätt än 5l. Hade uppskattat ungefär 1l.
Skrivet av: HBerggren« skrivet: 16 juli 2024, 22:53:12 »Absolut är 2l närmare rätt än 5l. Hade uppskattat ungefär 1l.
Skrivet av: Bobone« skrivet: 16 juli 2024, 21:55:32 »Bara 0,5l i växlaren? Det var inte mycket.
Kan tänka mig att det finns 1-2m slang och ett pumphus innanför plåtskalet också. Är totalt 2l rimligare än 5l? Tack! Skrivet av: 25fOCUS« skrivet: 16 juli 2024, 16:10:06 »Hej,Nu är det så att det som kan finnas kvar i växlaren är kanske inte mer än ca 0,5 liter KB, däremot finns det mer i slangarna till borrhålet. Skrivet av: Josth« skrivet: 16 juli 2024, 15:32:26 »Man brukar räkna 1 liter köldbärarvätska per meter slang till borrhålet.
Skrivet av: Bobone« skrivet: 16 juli 2024, 14:31:35 »Hej,
Jag undrar hur mycket köldbärarvätska det finns (kvar) i en modern bergvärmepump? 5l? 10l? Glad sommar! |
|