Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kyltork  (läst 541 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad angorgus

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Kyltork
« skrivet: 28 maj 2020, 21:25:07 »
Hej

Jag är ny på detta med kyla och tänkte fråga lite om råd.

Har köpt ett aggregat med kompressor och kondensor för att bygga en vätskekylare. Efter en del test och trixande fick jag till det men tyvärr med för låg kapacitet. Tänkte kyla vatten att dricka ca 4 liter i en tank. Gjorde en förångare med kopparrör ca 6m i form av en spiral som är i en tank på ca 4 liters volym. Använderen automatisk expansionsventil från Honeywell.

Nu när detta inte funkar som det var tänkt har jag funnit ett annat behov. Att bygga om denna kylare till kyltork för tryckluft. Har en tank med kylslinga (förångare) så det blir perfekt !!

Nu när jag har testat blir det kallt även utanför tanken på röret från förångaren. Är det rätt ? Är expansionsventilen rätt justerad ?

Har satt en elektronisk termostat som styr on / off. Satt den nu på 4 grader. Mäter temperaturen i mitten av tanken i ett insvetsat rör på 5mm.

Tacksam för alla tips  tummenupp

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!