Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Luftspridning pÃ¥ en IVT Nordic Inverter THR–N  (läst 1219 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad magnus123

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej!
Går i tankarna å köpa mig en IVT Nordic Inverter THR–N till mitt hus som är på 75 kvadatmeter, men funderar på placering av värmepumpens inomhusdel. Jag har tänkt placera den i hallen ovanför ytterdören, men är rädd för att den bara kommer att värma hallen. Är det någon som har erfarenhet av värmespridingen? Bifogar en bild på huset så det är lättare att se. Man är ju inte så sugen att investera massa pengar och det bara blir skit.... ;)

mvh


Utloggad Bullikano

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Luftspridning på en IVT Nordic Inverter THR–N
« Svar #1 skrivet: 25 januari 2019, 23:24:37 »
De kommer att fungera alldeles utmärkt med en placering ovanför ytterdörren i hallen med den planlösningen. Höj bara upp vingen till nästan rakt ut så blir de en bra värmespridning till övriga utrymmen i huset.

Utloggad magnus123

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Luftspridning på en IVT Nordic Inverter THR–N
« Svar #2 skrivet: 27 januari 2019, 14:00:36 »
Tack så mycket för svaret! var det som jag trodde. Då är det bara att fara och beställa pummpen tummenupp

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!