Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Manual till CTC Excellent  (läst 1209 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mattisson

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Manual till CTC Excellent
« skrivet: 19 augusti 2020, 09:22:13 »
Har köpt en villa med en gammal CTC Excellent från 99, och försöker hitta en manual till den. Manualen som går att ladda ner på CTC's hemsida verkar inte stämma riktigt, instrumentpanelen är inte den som sitter på min panna. Här är en bild på min instrumentpanel:



https://flic.kr/p/2jxNfYQ

Någon som vet vart jag kan hitta en manual för denna?


Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9640
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Manual till CTC Excellent
« Svar #1 skrivet: 19 augusti 2020, 11:09:45 »
Ser ut som shuntautomatiken blivit utbytt till Landis & Gyr RVP 54.100 istället för den urspungliga analoga pÃ¥ Excellent(?) Hittade bara en lÃ¥ng bruksanvisning pÃ¥ tyska: http://www.mhg-schweiz.ch/de/downloads/aid!7b786239-40bf-4077-9a19-e2c97ebab6c5/id!311/  Kanske kan den ge en beskrivning av knapparna i alla fall om man läser vissa av sidorna.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!