0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Snart kanske diesel bilar blir så billiga så det är värt att köpa en.
jag ägde en Passat R-Line. Efter en motoruppdatering där jag fick ett snyggt certifikat på tjockt papper av VW att min bil inte påverkades i vrid , hästkrafter och förbrukning så försvann kanske 20% av hästkrafterna och 30 procent av vridet.Det är riktigt att bränsleförbrukningen inte ökade- det var som ingen idee att sparka på en redan död häst.Jag fick ut 37500 i vid försäljning när bilen stod i ca 90000 vid en totalskada. Min lokala VW rabatterade en beg Tiguan som kompensation. men inte i närheten av förlusten. För att få ett bättre deal måste VW centralt vara inblandade- De har tom nekat bilar som testas i provbänk efter uppdateringen och då inte hållit original Specarna. Attityden tycks vara -Hur är din ekonomi ? Vi har råd med en dyrare Advokat än vad du har !Jag vet ifrån BSR att de fått in ca 30 bilar ifrån VW för att kunna trimma dem tillbaka till ursprungliga prestanda - lokala initiativ ifrån schysta handlare.
Ang. advokaten så hade tyska Volkswagenägarna en konsumentförening (som hade advokater). Så det var den som drog Volkswagen inför rätta och föreningen företräder kanske 100 000 drabbade Volkswagen ägare.Det är ju ju sen inte Volkswagens advokat som avgör om det blir någon ersättning eller inte utan domstolen (se Tyskland).
Har du läst om Domen som fälldes i Tyskland?Det blir körförbud för diesl-bilar från och med januari 2018 i Stuttgart - om inte regeringen överklagar domen.http://www.spiegel.de/auto/aktuell/abgasskandal-fahrverbote-fuer-dieselautos-statt-umruestung-endspiel-fuer-die-luftverpester-a-1160126.htmlHälsan går före ...