Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: LLVP med låg innedel  (läst 9311 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Korpen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 91
  • Karma +0/-0
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #30 skrivet: 26 augusti 2020, 14:02:44 »
Kan du släppa en liten teaser?  tummenupp ;)

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #31 skrivet: 26 augusti 2020, 14:17:53 »
Ha ha , nu låter det på dig som om det är värdens grej men det är bara en luftvärmepump med något lägre innerdel  ;)

Vad vill du veta ?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34893
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #32 skrivet: 26 augusti 2020, 14:37:39 »
Lägsta innerdelerna har nog Panasonic och Fujitsu, runt 25 cm höga.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #33 skrivet: 26 augusti 2020, 14:49:31 »
Är det inte bara Panasonics LZ som är 25cm, Fujitsu har väl någon på nästan 27cm eller är jag ute och cyklar nu !!
Daikin har väl också någon på 27 eller 28cm
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34893
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #34 skrivet: 26 augusti 2020, 14:58:24 »
Panasonics är nog lägst, LZ, Daikin Solo är 28.5 om jag inte minns fel.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Korpen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 91
  • Karma +0/-0
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #35 skrivet: 27 augusti 2020, 10:01:48 »
Ha ha , nu låter det på dig som om det är värdens grej men det är bara en luftvärmepump med något lägre innerdel  ;)

Vad vill du veta ?

Är ute efter utbytespump med låg innerdel och bra prestanda och bra pris.  ::)

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #36 skrivet: 27 augusti 2020, 10:30:27 »
Den är 28cm på höjden ( men man behöver en luftspalt på minst 4cm tippar jag på för att komma åt att göra en ordentlig service/rengöring)
Kommer som 25,35 och 50 modell
Max effekt vid -15 är 3,6kW , 4,4kW och 5kW
25 har en vanlig storlek på utedel , 35 och 50 delar nu utedel
Om jag minns rätt så gav 25:an 3kW vid -25 , ta den uppgiften med en nypa salt
Ser ut att vara testad för drift ner till -35 men det säger inte så mycket egentligen, effekt/effektivitet
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Korpen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 91
  • Karma +0/-0
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #37 skrivet: 27 augusti 2020, 12:39:48 »
Tackar! tummenupp

Har tittat på Sverigepumpen super 25 w, lite dyr i inköp (ca 24k inkl installation) men verkar vara en bra pump. Får precis plats vid min dörröppning.

Har du erfarenhet kring denna pump?
« Senast ändrad: 27 augusti 2020, 12:44:06 av Korpen »

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9628
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #38 skrivet: 27 augusti 2020, 13:39:00 »
Super W 25 har en ganska rejält stor innerdel som är 29,5 cm hög. Knappast låg innerdel jämfört med låga modeller.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad Korpen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 91
  • Karma +0/-0
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #39 skrivet: 27 augusti 2020, 14:10:37 »
Super W 25 har en ganska rejält stor innerdel som är 29,5 cm hög. Knappast låg innerdel jämfört med låga modeller.

Jag vet, det är min maxhöjd jag kan ha. LZ är lägre men den sticker ju ut alldeles för mycket...

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #40 skrivet: 27 augusti 2020, 16:39:32 »
kan du ha en innerdel som är 29,5cm och få tillräcklig luftspalt ovanför så kan du nästan välja vilken innerdel som helst och inte direkt behov av en låg innerdel  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Korpen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 91
  • Karma +0/-0
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #41 skrivet: 27 augusti 2020, 17:48:42 »
kan du ha en innerdel som är 29,5cm och få tillräcklig luftspalt ovanför så kan du nästan välja vilken innerdel som helst och inte direkt behov av en låg innerdel  ;)

Hur mycket är tillräcklig luftspalt? dontknow

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #42 skrivet: 27 augusti 2020, 18:38:37 »
Skulle säga minst 5cm så man kan komma åt ordentligt vid en service/rengöring men gärna mer.
Att det ”går” att montera med luftspalt på ca 3cm är en annan sak.

Ju mer luftspalt ovanför desto bättre
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Korpen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 91
  • Karma +0/-0
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #43 skrivet: 27 augusti 2020, 19:01:54 »
Skulle säga minst 5cm så man kan komma åt ordentligt vid en service/rengöring men gärna mer.
Att det ”går” att montera med luftspalt på ca 3cm är en annan sak.

Ju mer luftspalt ovanför desto bättre

Just precis ju mer luftspalt desto bättre.

Den innerdel som sitter idag hos mig mäter 24,5 cm och då har jag 10cm luftspalt. Skulle jag då montera super w 25 som har 29,5 då måste jag montera jäms med dörrfodret och får då hela 6 cm kvar. Ja det funkar men ju lägre desto bättre.
« Senast ändrad: 27 augusti 2020, 20:14:09 av Korpen »

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: LLVP med låg innedel
« Svar #44 skrivet: 28 augusti 2020, 13:49:49 »
Nu har jantijanti lagt upp länkar på tavlan för nya Mitsubihsi Ninja så kika där .
Trodde inte den var officiell förräns 1 september men tydligen inte så nu kan man sälja den  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!