0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
den brukar larma F11 vid fel på 4vägsventilen eller spolen
Nu måste jag göra ett inlägg, kanske kan det hjälpa er experter, och förhoppningsvis mig. Är ägare sen 1,5 år tillbaka av en E9DKE, upptäckte i lördags morgon att det var lite kyligt i källaren (innerdelen sitter där) timer står och blinkar, stänger av och sätter på den, på den på fjärrkontrollen, inget händer. Stänger av och sätter på huvudströmmen, startar igen. Går då nästan ett dygn, ca: +5-6 grader ute. Jaha då var det in på internet som gällde och hamnade här. Tryck in check på fjärren och kolla felkoder fick jag reda på. Jajamen felkod H16. Men oj vad många "teorier" det finns. Jag upptäckte nu idag på e-middagen när jag slog på den igen, -5.5 grader ute att det var ganska mycket frost på batteriet på utedelen, tänkte att nu måste den frosta av snart, men den gick en timme, och 3 cm tjockt frostlager på utedelen innan den la av. Samma visa igen H16 kan det vara något överhettningsskydd som slår till när det blir för mycket frost, eller vad är det för fel när den inte frostar av? Hoppas detta ger er nya eller mer självklara tankar!
Jag har fått ytterligare en H-16 idag (trasigt kretskort och trasig fjäder) DKE-3Bilden talar för sig själv, i alla fall till mig! och det är inget elektronikfel som pajar fjädern i kompressorn inte direkt i alla fall men möjligen indirektElektroniken skulle ju rent teoretiskt kunna fastna i någon loop som skapar stress på fjädern typ spelar med avfrostningen fram och tillbaka. Inga DKE bara DKE-3Maskinerna som pajat har självbegränsande värmekabel.