Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sanyo i olika skepnader?  (läst 8117 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bosse-värmepumpsdo

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1378
  • Karma +12/-4
  • Jag älskar med värmepumpar!
Sanyo i olika skepnader?
« skrivet: 11 februari 2006, 13:36:48 »
Sanyo, Argo, Technibel, varumärken beroende pÃ¥ vilket land som tillverkningen sker i,  Japan, Italien, Frankrike!
Finns det någon som kan svara på om det är annat än kosmetiska skillnader på dessa varumärken?
man lär nog få översätta typ-beteckningen men är likheterna identiska på komponentnivå och kretsuppbyggnad alltså kan tex, kretskort bytas fritt mellan maskinerna!
 
Det är bara att åtgärda och återgå till budget!

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Sanyo i olika skepnader?
« Svar #1 skrivet: 11 februari 2006, 14:11:44 »
Sanyo 93EH, 123EH och Argo AWI25, AWI35 är identiska maskiner tillverkade i kina. Ni kan tex ta ett kretskort från 93EH
och stoppa i det i AWI25. Technibels identiska maskin kan jag inte betäckningen på. Ahlsells EHN modeller görs även dom i Kina
men törs inte svara på om det går att använda deras kretskort i EH modellerna då dom som du vet har någon programvara
eller om det bara är ett relä som gör att dom stänger av vid -20 grader. Argo har även tillverkning av en del modeller i Italien.
mvh
TS
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Bosse-värmepumpsdo

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1378
  • Karma +12/-4
  • Jag älskar med värmepumpar!
SV: Sanyo i olika skepnader?
« Svar #2 skrivet: 11 februari 2006, 14:31:18 »
Ok! dÃ¥ är det försäljningsländerna eller nÃ¥tt som avgör om det är en sano, argo eller technibel  Sc:,h??
Kanon! 123EH heter alltså AW135?
Tack för infon!
Det är bara att åtgärda och återgå till budget!

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Sanyo i olika skepnader?
« Svar #3 skrivet: 11 februari 2006, 15:45:20 »
Det var bättre priser på Argon förut så då gick det bra att sälja Argo men nu finns det stora lager på Sanyo maskinerna
så nu är dom billigare att köpa in vilket gör det helt omöjligt att sälja Argo då kunderna inte känner igen märket.
Det är riktigt att Sanyo 123EH och Argo AWI35AHL är samma modell.
mvh
TS
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad vpboot

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Argo AWI35 har Sanyo-deler (SAP...)
SV: Sanyo i olika skepnader?
« Svar #4 skrivet: 03 mars 2006, 20:50:43 »

Hei VP-interesserade, her er en norsking som trenger råd.

Skal kjøpe VP snart og det står mellom Panasonic E9 og Argo AWI35.
Var hos min fetter i dag og han har to stk E12CKE. Disse virket veldig elegante med fjernstyring av luftretning etc. (visste ikke at man kunne fjernstyre sånt...).
Så bare på inne-delene.

Er det noen som har sett både E9/E12 og Argo/Sanyo og som kan si noe om forskjellen på disse to? Lydnivå/støy?

Har sett den siste testen i Råd & Røn og reagerte på at Sanyo 123 stod oppført med 4,2 i maks effekt. Den oppgis jo til å være 5,8. Er det så stor forskjell på virkelighet og spec?

Alle disse modellene fås jo nå til godt under 10.000 NOK (=12500 SEK) her i Norge.
vpboot at ustand dot net

Utloggad Bosse-värmepumpsdo

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1378
  • Karma +12/-4
  • Jag älskar med värmepumpar!
SV: Sanyo i olika skepnader?
« Svar #5 skrivet: 03 mars 2006, 21:02:38 »
Jag tycker inte det spelar någon större roll båda får sägas vara kvalitetsmaskiner.
Tänker du köpa i Jessheim eller?
Det är bara att åtgärda och återgå till budget!

Utloggad vpboot

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Argo AWI35 har Sanyo-deler (SAP...)
SV: Sanyo i olika skepnader?
« Svar #6 skrivet: 05 mars 2006, 11:53:58 »
Tänker du köpa i Jessheim eller?

Jessheim (dvs. Aker Container antar jeg) har etter hva jeg kan se ikke Sanyo/Argo/Technibel, bare Panasonic. Og jeg har funnet 123-maskin til 9500.- inkl. mva fritt levert.
MÃ¥ bare forsikre meg om at disse virkelig er helt like.
vpboot at ustand dot net

Utloggad Bosse-värmepumpsdo

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1378
  • Karma +12/-4
  • Jag älskar med värmepumpar!
SV: Sanyo i olika skepnader?
« Svar #7 skrivet: 05 mars 2006, 13:33:07 »
Tänker du köpa i Jessheim eller?

Jessheim (dvs. Aker Container antar jeg) har etter hva jeg kan se ikke Sanyo/Argo/Technibel, bare Panasonic. Og jeg har funnet 123-maskin til 9500.- inkl. mva fritt levert.
MÃ¥ bare forsikre meg om at disse virkelig er helt like.

Precis! en gammal bekant, jag undrar hur det går nuförtiden han har väl sadlat nästan helt om till badrumsmarknaden :D
Det är bara att åtgärda och återgå till budget!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!