Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hur fÃ¥r man igÃ¥ng FP-läget?  (läst 304 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Sandsjödal

  • Gäst
Martin Sandsjödal
Hur får man igång FP-läget?
« skrivet: 01 januari 2024, 20:24:33 »
Hej!
Köpte en Qlima S-JA 2522 som installerades av Inselo igår. Funkar utmärkt förutom två saker:

1. Jag lyckas inte få igång frostskyddsläget (FP) trots att jag lusläst manualen och följt anvisningarna. (har den i heat-läge och "trycker på nedåt-knappen två ggr under en sekund", vad det nu betyder, men inget händer. Temperaturen blir kvar på 17 grader, inte 8-10. Hur gör man? Eller är det fel på enheten? Ska ha den i uthuset/kontoret som under perioder inte behöver vara fullt uppvärmd.

2. Lyckas inte heller få igång styrning via wifi. Men det är inte lika viktigt för mig.

Nån som har en lösning?

Utloggad gambler3k

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Hur får man igång FP-läget?
« Svar #1 skrivet: 15 januari 2024, 21:11:52 »
Såg ditt inlägg och gick ut å testade då jag är nyfiken..
Höll in turboknappen i typ 2-3 sekunder sen tryckte jag på neråtknappen å då kicka "FP" in på innedelen..
Dock stängdes pumpen av, men jag antar att den kickar igång igen när det blir för kallt.
Frågan är vad som är värdast, ha den på 16 grader hela tiden eller slita på pumpen genom en massa av och påslagningar. i FP läget. Men den kanske är igång hela tiden sen när innetempen är nere på 8grader typ.

Har inte testat wifidongeln som följde med, jag köpte en sån här direkt för att få in den i home assistant https://smartlight.me/smart-home-devices/wifi-devices/wifi-dongle-air-conditioners-midea-idea-electrolux-for-home-assistant


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!