Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Zibro1835-bytt utedel-nu burr-nedisning  (läst 1534 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bengans

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Zibro1835-bytt utedel-nu burr-nedisning
« skrivet: 07 januari 2011, 18:19:46 »
Har en Zibro 1835 köpt pÃ¥ JemoFix i Ystad sept 2009. Monterat själv med snabbkopplingar. Var min första värmepump och hade ingen erfarenhet hur den skulle fungera eller vad som jag kunde förvänta mig. Tyckte dock att den gav "för lite blÃ¥s", och efter  ca ett Ã¥rs drift började jordfelsbrytaren lösa ut. Reklamerade pumpen, en ny fläktmotor skickades, servicetekniker kom för att installera den, men konstaterade efter installationen att det var kretskortet som var felaktigt (luktade bränt dessutom).

Fick en ny utedel från JemoFix på garantin utan några som helst bekymmer (heder åt Osby som fixade detta för mig). Men... i samband med bytet, som jag gjorde själv, tyckte jag att det pös lite väl mycket när jag kopplade loss snabbkopplingen och även när jag pluggade in den i den nya utedelen. Nu brummar det det hela tiden med en frekvens som fortplantar sig in i huset, men även att brummandet hörs tydligt även utomhus.

Kan det vara så att det läckt ut kylmedia och att jag inte har tillräckligt tryck i kompressorn? Det fanns inget brum innan bytet.

Angående nedisning har nu läst på forumet att skyddsgallret skall plockas bort! Har hittills smält bort isen med varmvatten, ca 30 - 60 liter varje gång, dvs var och varannan dag. Skall testa imorgon med att plocka bort gallret. Återkommer om detta.

Tacksam för rÃ¥d  av nÃ¥gon av er initierade därute.

Mvh  //  Bengan

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!