Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Letar konsult för undervisningsuppdrag i kyl- och värmepumpsteknik!  (läst 793 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RatRace

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Kolbäck
  • Antal inlägg: 80
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värme - Yummie!!
Kursen går vecka 17-21. Det är 15 timmar lärarledda timmar/vecka. Bra är också om man kan få in något/några studiebesök och/eller labb. Det ska göras tenta och något projektarbete som är betygsgrundande.

Finns det någon i 021-området som vill/kan/ser detta som en utmaning; kontakta mig via PM!
IVT Greenline HE C7 20120417
Utbildad VVS-isolerare, Industriisolerare, VVS-konstruktör, Elkraftsingenjör, Läser bygg-cad på högskola nu!

Utloggad RatRace

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Kolbäck
  • Antal inlägg: 80
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värme - Yummie!!
*akut* Finns det verkligen ingen?
IVT Greenline HE C7 20120417
Utbildad VVS-isolerare, Industriisolerare, VVS-konstruktör, Elkraftsingenjör, Läser bygg-cad på högskola nu!

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Kanske vore lättare om du beskrev vad det handlar om, är det gymnasieskola, högskola, universitet eller fristående kylteknikutbildning för vuxenstuderande?
Comvux?
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad RatRace

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Kolbäck
  • Antal inlägg: 80
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värme - Yummie!!
Kanske vore lättare om du beskrev vad det handlar om, är det gymnasieskola, högskola, universitet eller fristående kylteknikutbildning för vuxenstuderande?
Comvux?
Du har så rätt :)

Kursen går vecka 17-21. Det är 15 timmar lärarledda timmar/vecka. Bra är också om man kan få in något/några studiebesök och/eller labb. Det ska göras tenta och något projektarbete som är betygsgrundande.
Detta gäller en yrkeshögskola i Västerås.
IVT Greenline HE C7 20120417
Utbildad VVS-isolerare, Industriisolerare, VVS-konstruktör, Elkraftsingenjör, Läser bygg-cad på högskola nu!

Utloggad gossen

  • Har ingen aning, gissar bara.Jag har lärt mig en del av dom som är
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1054
  • Karma +0/-0
Inte för att jag kan något men om någon skall engagera sig så kan det behövas information om tex
Om det är en yrkeshögskola med inriktning kylteknik? eller är det en delkurs i en annan utbildningsplan?
Har eleverna några förkunskaper och vilka mål har kursen?

Skall kursen hållas för någon som utbildar sig till att bli fastighetsvärd/energideklarerare/etc(alllmän lågnivå kunskap) eller kyltekniker(avancerad nivå) är det ju viss skillnad på vad som krävs.

Det gäller att skriva platsannonser som lockar *rätt* folk :)


1.5 Plans villa med källare mitt i Skåne. 21-22*C 120kvm, 18*C i källare 70kvm

Sfinx VP10 som körs med flytande kondensering mot kombipanna samt en Contura 556

Enligt förra ägarna och energideklaratinen 3kbm olja/år.
2011: 1,5kbm olja + 12000KWh (elpatron) (Isolering av vinden i Juni)
2012: 14650kwh Två vintermånader med elpatronsdrift sedan vp11
2013:Mål <12000 Mer optimistiskt mål är <10000, men det nås nog inte 2013.. Blev 11533kwh
2014:MÃ¥l 11000. Blev 11284kwh

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!