Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Första start av Eco air 105/Eco logic mot befintlig panna  (läst 2021 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HasseE

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Nynäshamn
  • Antal inlägg: 50
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Startade min Eco air för första gÃ¥ngen idag och vart lite förbryllad. Körde de olika testerna för kontrollera shunt,växelventil, yttre värmekälla(YVK)och allt verkade fungera,men när jag startade kompressor+fläkt sÃ¥ slog reläet för yttre värmekälla till. Skall den göra det? vid testet av YVK  startar elpatronen på  pannan vid "till" och stoppar vid "frÃ¥n".  Lät pumpen gå  i 2h och dÃ¥ slog den över till sommardrift och började ladda pannan för varmvatten, samtidigt vid övergÃ¥ngen slog "YVK" ifrÃ¥n. Kommer yttre värmekälla slÃ¥ igÃ¥ng igen sÃ¥ fort jag gÃ¥r över till att värma radiatorerna?? eller var detta ett fenomen som blir vid första start?
CTC Eco Air 105 + Eco logic + Nibe City Vx 13

Utloggad HasseE

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Nynäshamn
  • Antal inlägg: 50
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Första start av Eco air 105/Eco logic mot befintlig panna
« Svar #1 skrivet: 18 augusti 2005, 16:23:04 »
Nu verkar allt fungera!!
Efter att den gått över till läge"sommardrift"och fungerat där så tvingade jag den tillbaka till radiatordrift och då går inte yttre värmekälla in och värmer.
Så nu är det bara att köra!!
CTC Eco Air 105 + Eco logic + Nibe City Vx 13

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!