Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hero ln35  (läst 2064 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Novve

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hero ln35
« skrivet: 08 september 2019, 20:10:06 »
Nyss fått en hero ln 35 installerad, läst lite innan att endel har haft avfrostningsproblem med pumpen. Jag har min inställd på 23 grader solen (heat) är ju dock ganska varierande väder ute nu. Men min undran, den kanske går ca 10-15 min sen slutar den att blåsa varmluft. Börjar igen efter ca 5 minuter igen. Är det så att den slutar när den uppnått inställda temperaturen?

Tacksam för svar :)

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2427
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Hero ln35
« Svar #1 skrivet: 08 september 2019, 20:11:51 »
den kanske sitter i ett litet rum?

Utloggad Novve

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Hero ln35
« Svar #2 skrivet: 08 september 2019, 20:21:03 »
Den sitter i hallen, 2 meter bred och 7 m lång

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Hero ln35
« Svar #3 skrivet: 08 september 2019, 21:10:14 »
Den lär knappast avfrosta med tanke på hur varmt det ärt ute,

Solinstrålning samt relativt varmt ute och värme från värmepumpen kommer ge en hel del on/off körning .
Störs du av att den går on/off väldigt ofta så kan du antingen sänka börtemperaturen eller låta den vara avstängd tills du har mer värmebehov

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Novve

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Hero ln35
« Svar #4 skrivet: 08 september 2019, 21:52:10 »
Tack för svar! Det var just det jag undrade över. Om den stänger av sig när den uppnÃ¥tt rätt temp. Den gamla jag hade var frÃ¥n 2006, och den blÃ¥ste nonstop. SÃ¥ var osäker om den nya betedde sig normalt eller onormalt. Men nu har jag ju fÃ¥tt svar👍🏻 Tack!:)

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Hero ln35
« Svar #5 skrivet: 08 september 2019, 22:10:29 »
När dom uppnår börtemperatur så går fläkten ner och kompressorn stannar.
Om din tidigare fortsatte fläkta på oavsett om börtemperaturen var uppnådd så är det troligen en Toshiba som satt där innan då den funktionen fanns på någon/några modeller.

Har du en lång korridor så bör du ha relativt hög fläkthastighet på manuellt och hitta en bra inställning på vingen/vingarna så du får iväg värmen
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!