Skrivet av: Pen
« skrivet: 03 juni 2026, 06:51:52 »Jag upptäckte samma sak och har liknande förutsättningar. Har souterränghus där källardelen har avvikande "sommarförutsättningar". Bättre då att låta cirkulationen vara igång hela tiden så utjämnas värmen en smula i huset även om värmepumpen inte värmer radiatorvattnet.
Funderar på att höja tröskeln för sommarläge till ett orimligt värde för att stänga av det helt. Möjligen kan man istället sätta min-värdet för värmebärarpumpen, men jag har inte testat om det överrider sommarläget.
Funderar på att höja tröskeln för sommarläge till ett orimligt värde för att stänga av det helt. Möjligen kan man istället sätta min-värdet för värmebärarpumpen, men jag har inte testat om det överrider sommarläget.
.png)











.png)




gäster: 1287
dolda: 0
användare: 5