Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Har min Nibe degenererat?  (läst 4391 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pen

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Södertälje
  • Antal inlägg: 358
  • Karma +0/-0
  • Inbiten GDS
SV: Har min Nibe degenererat?
« Svar #15 skrivet: 19 januari 2016, 09:26:11 »
Kan man verkligen läcksöka ett så litet läckage som 1% per år? Degenereringen har ju varit linjär med tiden och om effekten sjunker 1-2% per år så borde läckaget vara i samma storleksordning (det är väl inte linjärt men ändå). Det är ju otroligt små mängder per minut - 70 mikrogram får jag det till :-)

Såg att en utbytesmodul (hela systemet) kostar 25 papp för en 8kW och 27.5 papp för en 10kW i konsumentled. En sådan kan man ju byta rätt enkelt själv - bara att ansluta VB och KB. Förutsatt att det går att lyfta ut den framifrån men enligt manualen ska det inte behövas serviceutrymme på vänster sida - fan tro't.
« Senast ändrad: 19 januari 2016, 11:41:36 av Pen »
Souterränghus 2*115 kvm. Värmepump Nibe 1235 8kW installerad 2007. Frikyla Kinnan CVP-T 3kW installerad 2015. Poolvärmeväxlare 8kW installerad 2016.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!