Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: För mycket annonser  (läst 15060 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Abuquir

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 746
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Olje letare worldwide
SV: För mycket annonser
« Svar #30 skrivet: 24 december 2005, 22:40:31 »
Tycker också att det är något irriterande med reklamen på vänstersidan.
Nybyggt hus sedan 2004. 30 cm isolering i golv, 28.5 i väggarna och 50 cm i tak. Uppvärmning med Comfortzone CE50 och vattenburen Kakel ugn. Årsförbrukning ca: 18000 KWh el. Bor mellan Göteborg och Borås. Vi är 4 personer i hushållet.
Solfångare 8 KW, Solar edge växelriktare (2018-10-15)

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: För mycket annonser
« Svar #31 skrivet: 25 december 2005, 00:58:46 »
Som sagt var, det kommer att bli bättre.   :) Jag lovar!
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad puttrik

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 132
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: För mycket annonser
« Svar #32 skrivet: 25 december 2005, 01:54:35 »
Tycker att det som kom till på vänsterkanten är helt ok , men vill ej se att det trängs in mer än det är nu.
Thermia diplomat8 ,160m borra , 15 element + ca:20kvm vattenburen golvvärme. Sundsvall
140kvm+85kvm källare var av hälften är uppvärmt.
Värmer 16kubik pool under sommaren via värmeväxlare.
Rexovent Rdaa installerad 2003 för radonsanering

Utloggad CarMan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Katrineholm
  • Antal inlägg: 2545
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • My boat and My life
SV: För mycket annonser
« Svar #33 skrivet: 25 december 2005, 12:19:54 »
Jag orkar bara skumma igenom tråden.

Jag själv kör mycket hög uplösnign 1600x1200 Så jag har gått om plats att läsa allt i furumet trots ala annonser.

Jag gillar inte forum i stil med www.byggahus.se där dom har låst forumet till en viss bredd, om någon sätter in en bild där som är för stor så blir det en separat rulnings list, som inte alltid är med i bilden, dett göratt man omöjligt kan se hela bilden & måsta då klipa o klistra för att se bilden i ett nytt fönster.
[Försök att tyda den ritning som fins i en stor bild några inlägg ner på denna sida http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1131398571

när jag är på sidor som är låsta som denna då har jag siden på vänster sida av bildskärmen, sen är över halva skärmen vit, helt i onöden !


Jag personligen bryr mig inte om ifall Rickard skulle tjäna mong miljoner på denna sida & all reklam, Själv gör jag sällan nått gratis ! (surfar viserligen på amsas forum gratis, men det är friviligt)
Nibe 1215-8,5 170m aktivt borrdjup värmer ett hus på ca 230m2 i katrineholm (Sörmland)
klarar mig utan Tillskottsel  ner till Ã¥tminstÃ¥nde -25grader

årsmedeltemp i katrineholm är +5,8
årsmedel MIN temp för februari är -7,4
den 9 februari 1966 var det -34,2 så om det händer igen så kan jag ta att elpatronen gån nån timme på natten.

Utloggad balcando

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Drängsmark - SkellefteÃ¥
  • Antal inlägg: 80
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Äntligen är det klart....
SV: För mycket annonser
« Svar #34 skrivet: 28 december 2005, 00:27:21 »
törst problem tror jag dom som har för låg upplösning har ex jag...
min bärbara klarar bara 1024x768 upplösning....
men med stängda favoriter är det inga problem....

men jag förstår dig rickard att du vill ha lite för den tid du lägger ner för jag är själv adminpå ett forum och det går ju åt lite tid.....

väntar med spänning på framtiden....

Men en sak får du lova...

INGA POPUPS!!!!!!!
/Balcando
Anders I
Villa på 187kvm (boyta) + 70 kvm (ekonomiyta),Byggt 1977, 1,5 plan.
Huset står i Drängsmark, Skellefteå, Västerbotten
Uppvärmning:
Ny: Nibe S1255-12
Förr: Evi heat split sun7  med 8.6m2 solfÃ¥ngare och 200 m hÃ¥l
Förr: Direktverkande el (35-45000kwh/år), kamin
2006: direktel+ved 25000kwh+10m3 ved
2007: Bergvärme 17300kwh
2012: Bergvärme 15196kwh
2017: Bergvärme 16519kwh
2020: Bergvärme 15770kwh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: För mycket annonser
« Svar #35 skrivet: 28 december 2005, 21:05:37 »
Jag har en testserver där jag arbetar med nya designen, nån som är intresserad?
Eller vill ni bli överaskade!

Kanske skulle det vara en bra ide om vi samarbetade md designen så att "alla" blir nöjda.

Vad tror ni, för och nackdelar med att jag lämnar ut adressen till testservern?
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Nisken

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 166
  • Karma +0/-1
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: För mycket annonser
« Svar #36 skrivet: 28 december 2005, 21:27:01 »
Forumet är oerhört värdefullt, om man kan få ekonomin förbättrad genom fler annonser, så inte stör det mig inte.

Testserveradress kan nog ge en del ideér om man vill.

Fast jag är jättenöjd redan!

Stort tack till er som driver det här (Rickard och nån mer?)

Utloggad runte

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: BodenomrÃ¥det
  • Antal inlägg: 369
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: För mycket annonser
« Svar #37 skrivet: 28 december 2005, 22:46:53 »
En tanke kan ju vara att det inte kan heta "oberoende forum" längre när företag i branchen sponsrar forumet

Rikard är ju en debattglad herre och kan rent hypotetiskt hålla inne eller framhäva olika egenskaper för vissa märken enl. tesen "man sågar inte av den kvist man sitter på"
Jag påstår inte att det blir på detta sätt men håll med att möjligheten finns rent teoretiskt

Jag är inte besvärad att du ev. kan dra hem någon krona
Toshiba RAS-10JKVP-E Daiseikai + braskamin, villa ca 100m² + ca 40m² fristående garage/förråd, direktel på allt. Huset beläget ca 85 km söder polcirkeln

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: För mycket annonser
« Svar #38 skrivet: 28 december 2005, 22:58:30 »
En tanke kan ju vara att det inte kan heta "oberoende forum" längre när företag i branchen sponsrar forumet

Rikard är ju en debattglad herre och kan rent hypotetiskt hålla inne eller framhäva olika egenskaper för vissa märken enl. tesen "man sågar inte av den kvist man sitter på"
Jag påstår inte att det blir på detta sätt men håll med att möjligheten finns rent teoretiskt

Jag är inte besvärad att du ev. kan dra hem någon krona

Mycket observant av dig Runte (Debattglad herre ;D ) , jag avser faktiskt avveckla detta epitet, inte för att jag inte är oberoende, utan för att slippa försvara mitt oberoende titt som tätt, besökare/medlemmar kommer ändå att göra sig sin egen bedömning, och, handen på hjärtat... alla har vi våra favoriter! om det beror på sponsring eller på saklig grund är liksom ovesäntligt, färgad blir man likväl.
Man kan alltså var oberoende, trots att man inte är opartisk, eller kanske just därför, men vissa ser det som att "man" är köpt.

Hur som helst så tror jag det blir bättre att inte ha med det i "namnet", trots att man kan informera om sitt oberoende i info om forumet.

För de som tvivlar på mitt oberoende finns ju annonserna att titta på, skriver jag nåt postitivt om deras produkter får man helt enkelt sålla bort det om man tror/misstänker att jag är korrupt! :)
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad piece

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Nerike
  • Antal inlägg: 457
  • Karma +5/-4
  • Kön: Man
  • IT Mupp.
    • Vurpa.nu (just for fun)
SV: För mycket annonser
« Svar #39 skrivet: 29 december 2005, 14:12:02 »
Testversionen kan vara intressant att få se :)

Kör du fast i någon HTML/PHP kodning finns det möjlighet att jag kan vara
till hjälp eventuellt. Det är mycket beroende på tid för stunden, men hör
gärna av dig isåfall.

Vill du komma åt en maskin med LAMP för tester så finns även det.
"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Vurpa.nu (just for fun)
Hus 2 plan + källare tot 500kvm i Närke, byggt 1931Putsad fasad fasad. CTC i550 pro tank med dockad 17kw CTC pump och 4st K2 Solpaneler 3 x 220m borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!