Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Knipsa upp sig en modellstorlek ?  (läst 1776 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
Knipsa upp sig en modellstorlek ?
« skrivet: 19 juli 2007, 23:40:49 »
Har läst lite här vadBosse-Värmepumpsdoktorn skriver , att man knipsar lite pÃ¥ kretskortet , och vips har ens 9:a blivit en 12:a !?!  :D
Nu undrar jag om någon vet hur det är med Mitsubishi Electric?
Jag undrar om GA25 och GA35 är samma maskiner ?  Har läst här att GA25 är en mycket tyst maskin även när det gäller ytterdelen ( deras innerdelar tycker jag är jättetysta , sÃ¥ där tvivlar jag ej ! )   :)
Däremot hÃ¥ller jag ej helt med om att GA35:an är sÃ¥ tyst och snäll (vi har en i familjen/släkten) Den har grovt ljud tycker jag ! När jag jämför med vÃ¥r CitCop9 sÃ¥ märks nog skillnad , den spinner som en katt , vet nÃ¥n vad Mitsubishi Electric har för typ av kompressor ?  och gÃ¥r det att "Knipsa" ?   Sc:,h

                  :)
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!