Hej Uliman,
Denna servicekille var konsult och var inte partisk åt något fabrikat alls.
Han knorrade som fan över Ahsell och vår installatör om hans dåliga rördragningar.
Electrolux har inte servicen längre. Idag ringer man direkt till Ahsell som ber en service kille kontakta oss. Den som vi hade kom ändå från Småland och hade några vp att fixa här uppe.
Han gav ivarjefall ett seriost intryck. Vi får hoppas på det bästa.
Vilket telefonnummer ringde du?
Ahlsells hemsida är inte direkt kul och lättnavigerad...
Själv gick jag in via
www.kcc.se och ringde kundtjänstnumret 0771-271800.
Vips!
Var det inte en röst jag kände igen..?
Jo, det var ju Johan från Malmö, en av "experterna" i duon "Knoll & Tott" som jag pratat med ett par gånger tidigare...suck.
Nåja, frågade honom om dom kunde skicka upp en kille som skulle kunna trimma vårt system.
Men det gick inte. Det enda han kunde bistå med var att läsa upp parametrar och berätta, via telefon, hur inställningarna skall vara.
Och hur bra blir det?
Han vet ju inte hur...
...huset ser ut.
...planlösningen ser ut.
...många radiatorer vi har.
...radiatorkretsarna går.
...huset är isolerat.
Han sade att installatören skulle fixat inställningarna från scratch.
Jo, tjenare. Han var installatör inte expert på utrustningen.
Vore därför intressant att höra vart du ringde.
Det här börjar ju bli rent löjeväckande. Över två år med den här luft-/vattenpumpen och inte många frågetecken har rätats ut.