Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: IVT villken är bäst total nybörjare...hjälp!  (läst 8461 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sassypassy

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
Jag ska skaffa en luft värmepump men jag vet inte vilken! :ojag blir tokig av alla dessa tester m.m.Jag är total nybörjare men teknisk kunnig! :)snälla hjälp!
Jag behöver en som har låg
DB nivå inne har fattat det som om IVT ligger lägre eller har jag fel?
En som gör mycket effekt 6kw (vem vill inte det ^-^)
Bra grejer helt enkelt! :Dsnälla hjälp mig ska jag köpa IVT? Har de mycket problem? Sanyo är en annan fundering...men låter den inte lite mycket inne? :D
Tacksam för alla svar :-*

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: IVT villken är bäst total nybörjare...hjälp!
« Svar #1 skrivet: 04 oktober 2006, 23:12:42 »
ska du ha en tyst pump ska du absolut titta på sanyo. MvH Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad sassypassy

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
SV: IVT villken är bäst total nybörjare...hjälp!
« Svar #2 skrivet: 05 oktober 2006, 12:39:12 »
Tack för svar! studsom jag då ska välja sanyo villken modell? Min hus yta är 112kvm öppen planlösning... ^-^

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man