Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermias Installatörsmeny  (läst 4098 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Norrlänningen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Thermias Installatörsmeny
« skrivet: 18 maj 2004, 20:09:24 »
Tjena.

Jag har inget direkt driftproblem, utan en frÃ¥ga som jag grunnat pÃ¥ ett tag. I Thermias installatörsmeny finns det möjlighet att manuellt ändra drifttiderna för VP, VV samt TS. Är det nÃ¥gon som vet varför. Jag ska vara riktigt ärlig, jag gillar inte riktigt att en installatör skall ha möjlighet att vid ett "servicetillfälle" snickra till siffrorna för ex tillsatsel. :o Jag vill ogärna tro att möjligheten att göra det finns där av den anledningen att installatören skall kunna frisera, >:(  Kommer dock inte pÃ¥ anledningen till varför det annars ska gÃ¥ att ändra manuellt, är det nÃ¥n som har nÃ¥n idé??
Allt går, det är bara olika svårt

Utloggad PerF

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Gotland!
  • Antal inlägg: 1132
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • No more oil!
Re:Thermias Installatörsmeny
« Svar #1 skrivet: 18 maj 2004, 21:28:11 »
Om jag fÃ¥r gissa - och dÃ¥ gissar jag kraftigt!  ;D 8)

Inställningen finns för att kunna nollställa räknarna men pga platsbrist i styrdatorns programminne använder man samma inmatningsrutin som till övriga styrvärden.

Häpp!  ;)
Hus 1:220m2 kalkstenshus 1 1/2 plan uppfört 1745, tillbyggt 1880. Kulvert till flygel i kalksten, 30m2.
Nibe F1145 15kW med 2*300m markslinga i hästhage. Dockad mot oljepanna som används som volymtank och förvärmning av VV. 100L Elberedare för VV toppning.
Ventilation med värmeåtervinning (FTX).
Före: 45MWh/Ã¥r  Efter 13,8MWh/Ã¥r
Hus 2:150m2Renoverad magasinsbyggnad uppförd i kalksten, 1 1/2 plan. Huserar kontor och utställningslokal.
Comfortzone CE50 till golvvärme i platta på mark.

Utloggad Norrlänningen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Thermias Installatörsmeny
« Svar #2 skrivet: 19 maj 2004, 11:08:06 »
Tja, okej då...men jag är inte riktigt nöjd med att möjligheten att ändra "efter behov" finns :-\. Är också lite tveksam till varför man skulle vilja nollställa värdena, man nollställer ju inga andra mätare (bil, el, vatten etc..) vill man stämma av så går det ju lika bra vilket givet värde man än startar med, så varför nollställa??

Jaja, man fÃ¥r väl börja fota displayen dÃ¥ man läser av varje mÃ¥nad  ;D
Allt går, det är bara olika svårt

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!