Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FH35 vill inte fungera efter vältning  (läst 1056 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad putte82

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Ã…re
  • Antal inlägg: 807
  • Karma +0/-0
FH35 vill inte fungera efter vältning
« skrivet: 23 januari 2018, 11:13:18 »
Hej!

Har en FH35 monterad på en mobil testrigg bestående av en pirra, en 200 liters tunna med vatten och en träkonstruktion för monteringen av utedelen mot pirran. Upptäckte en dag att trädelen hade spruckit och utedelen hade vält 45 grader framåt. Som tur var stod den ganska trångt och fallet tog stop mot en båtmotor riggad på en annan pirra :)

Elen var inte ansluten vid fallet. Hur som helst sÃ¥ ville den inte hoppa igÃ¥ng nu efter att jag vält upp den igen. HÃ¥rdvaruproblem p1 säger wifi interfacet. Fallet var inte sÃ¥ lÃ¥ngt eller kraftigt men nÃ¥got verkar ju ha hänt. Vad kan ha hänt?  Sc:,h

Nibe f1230-6 med kb tank, central frikyla, FTX via solfångare, ALM(avluftkylning) värmer kb tank. Värmer egenbyggt i lösvirke med 30-36cm isolering överallt, 200m2 i sutteräng. Gjuten golvvärme båda plan, samt 48m3 pool.

Nibe F1245-6 med FLM värmer 130m2 med golvvärme i båda plan.

Utloggad putte82

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Ã…re
  • Antal inlägg: 807
  • Karma +0/-0
SV: FH35 vill inte fungera efter vältning
« Svar #1 skrivet: 23 januari 2018, 12:43:10 »
Lite mer googlande och jag lyckades hitta felet. Felet var att jag glömt att jag kopplat bort innegivaren för att testa koppla ett motstÃ¥nd i serie för.. pinsamt!  ???
Nibe f1230-6 med kb tank, central frikyla, FTX via solfångare, ALM(avluftkylning) värmer kb tank. Värmer egenbyggt i lösvirke med 30-36cm isolering överallt, 200m2 i sutteräng. Gjuten golvvärme båda plan, samt 48m3 pool.

Nibe F1245-6 med FLM värmer 130m2 med golvvärme i båda plan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!