0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Funderat och funderat. Kan det vara så att nu när elpatronen är blockerad hela tiden att kompressorn orkar endast värma pannan till exvis 40 grader under natten, sedan tycker niben att VV är inte tillräckligt varmt och slutar skicka ut börvärdet till radiatorkretsen så att VV kan bli tillräckligt varmt igen, trots att börvärdet kanske ligger på 30 grader, sen jobbar kompressorn ikapp när utetemp blir varmare så att det blir 52 eller nåt men pumpen ligger fortfarande i "prioritera VV istf framledningen" mod så att vi får en A02:a? Har 410P en "prioritera VV mod"? Vad aktiverar och deaktiverar den i såna fall?
Kolla var givare sitter för uteluftstempen. Det har ju varit en del pumpar som stoppat pga frånluftstemp under 16 ºC fast man haft 20 ºC inomhus. Den kanske sitter galet.
Utegivaren sitter på norrväggen, kanske 2,5 meter ovanför marknivån, kanal3 var endast -6, inte så jättekallt när det hände sist m a o. Folk som fått A02 pga frånluften under 16, fast 20 innetemp, kompressorn gick inte mao, hmm, förstår inte riktigt hur du menar, våran innegivare är bortkopplad.Vet inte vad man ska tro på riktigt, lite svårt att beskriva problemet också, men problemet uppstår ju när det blir kallare (eller kanske när det är riktigt kallt och det blir lite mindre kallt, typ), men känns ju att styrkortet borde vara ok (kanske??). Skönt att se att nån orkar läsa denna tråd i varje fall. Undrar lite som sagt om niben går över till prioritera panntemp (VV) hårt framför framledning vid nåt läge, och sedan kanske det krävs att panntemp ska hålla en "hög" temp en tid för att den ska gå som "vanligt" igen. Inser att jag kör på gränsen (elpatron blockad) när panntemp kan ligga på endast 40 när man duschat eller att det varit kallt under natten och det tar ett antal timmar innan kompressorn jobbat upp till 54.
Det finns förstås en givare som mäter när uteluften blir för kall och batteriet riskerar att frysa och den givaren ger dig A02-larm.