Skrivet av: purjo__
« skrivet: 15 oktober 2015, 12:04:10 »Den jobbar långsamt, så man får ha tålamod...
Skrivet av: purjo__« skrivet: 15 oktober 2015, 12:04:10 »Den jobbar långsamt, så man får ha tålamod...
Skrivet av: perra83« skrivet: 15 oktober 2015, 12:00:26 »Surrar det något i shunten när den ställs på Auto??
Öka annars på kurvan till typ max för att se om shunten jobbar. Skrivet av: Josth« skrivet: 14 oktober 2015, 08:19:52 »TS har alltså den äldre varianten av shunt, reservdelsnummer 418119 SHUNTMOTOR enligt en gammal lista.
Skrivet av: Carl N« skrivet: 14 oktober 2015, 07:22:53 »När jag vrider shunten medurs så ploppar den ut. Då borde den väl va på auto? Hittar ingen ställskruv. OK då är det den nyare varianten på shunt. Utploppad är Auto. Skrivet av: Josth« skrivet: 14 oktober 2015, 07:21:17 »Äldre årsmodeller av 310P hade ratt som ploppar ut medan senare årsmodeller har vred med ställskruv bredvid på shunten.
Skrivet av: Fatfinn« skrivet: 14 oktober 2015, 00:04:30 »När jag vrider shunten medurs så ploppar den ut. Då borde den väl va på auto? Hittar ingen ställskruv.
Skrivet av: Carl N« skrivet: 12 oktober 2015, 18:35:56 »Det brukar vara en ställskruv bredvid shuntratten på dom där.
Jag skulle gissa på att shuntmotorn är paj, men ta hem nån som kan felsöka om du inte råkar ha en multimeter och kan mäta upp styrsignalen till shunten? Skrivet av: purjo__« skrivet: 12 oktober 2015, 15:40:31 »Du kanske har råkat ställa shunten i manuellt läge genom att dra ut eller trycka in vredet?
Skrivet av: Fatfinn« skrivet: 12 oktober 2015, 15:26:56 »Fast nu verkar inte shunten fungera i automatläget. Framledningstempen ligger på 22c i automatläget. Måste köra shunten manuellt gör att öks tempen. Går lätt att vrida för hand. Fel på nåt styrkort?
Skrivet av: Fatfinn« skrivet: 01 oktober 2015, 19:20:57 »Shunten var ej på automatinställning. Nu funkar det...
Skrivet av: Carl N« skrivet: 29 september 2015, 20:58:42 »I så fall är nått fel, så höga temperaturer på förångare/avluft är inte normalt.
Antingen är kompressorn trött eller så är det brist på köldmedia. Panntemp brukar ligga kring 48-52 °C, däremot bör ju shunten dra ner på värmen. Skrivet av: Fatfinn« skrivet: 29 september 2015, 11:08:34 »Kompressorn är igång när 4 & 5 är avlästa. Panntempen ligger konstant på 48-49 °C och kompressorn går hela tiden. När ska elpatronen gå igång?
Ska kolla shunten... Skrivet av: Carl N« skrivet: 28 september 2015, 22:03:53 »Hej!
4 och 5 skall avläsas när kompressorn går och har varit igång några minuter. Sen kan shunten vara trasig, men kolla först att den inte står i manuellt läge? Det bör finnas en ställskruv bredvid shuntratten som ska peka på A och inte en hand. Skrivet av: Fatfinn« skrivet: 28 september 2015, 16:03:19 »Tycker jag har lite konstiga värden med min 310P. Framledningstempen är väl ganska hög? Avvikelse 24C?
1 Panntemperatur: 49 2 Framledningstemperatur: 48 3 Utetemperatur: 15 4 Förångningstemperatur: 15 5 Avluftstemperatur: 14 6 Vald, värmekurva: 7 7 Förskjutning, värmekurva: 00 8 Temperatur, kompressorgivare: 48 9 (Tilluftstemperatur) 10 Beräknad framledningstemperatur: 24 11 Avvikelse, framledningstemperatur: 24 |
|