Författare Ämne: Daikin dÃ¥lig kvalitet?  (läst 28964 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Abuquir

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 746
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Olje letare worldwide
SV: Daikin dålig kvalitet?
« Svar #45 skrivet: 10 oktober 2017, 20:14:02 »
Nu är ju inte jag den som installerar pumpar varje dag iofs, men under årens lopp har jag nog fått mest hjälp av Comfortzone och Daikin. Har dock bara installerat en Comfortzone (åt mig själv), några Mitsu en Nibe och en Daikin, och det blir en Daikin till snart eftersom jag gillar den backuppen som finns att tillgå. Jag är jättenöjd med de Mitsu anläggningarna jag installerat, men just de känns det lite mer svårare att få en respons på ifall man får lite bekymmer.... men jag gillar alla märkena, och kommer fortsätta installera dem beroende på vad som krävs.
Men får nog säga att Daikins support är nog något utöver det vanliga... och för en små installerare som mig, så känns det väldigt bra iaf och kommer gå över imot Daikin där det passar.
« Senast ändrad: 10 oktober 2017, 20:35:41 av Abuquir »
Nybyggt hus sedan 2004. 30 cm isolering i golv, 28.5 i väggarna och 50 cm i tak. Uppvärmning med Comfortzone CE50 och vattenburen Kakel ugn. Årsförbrukning ca: 18000 KWh el. Bor mellan Göteborg och Borås. Vi är 4 personer i hushållet.
Solfångare 8 KW, Solar edge växelriktare (2018-10-15)

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8421
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin dålig kvalitet?
« Svar #46 skrivet: 10 oktober 2017, 21:46:20 »
LÃ¥ter lite oroande för comforzone ägare, du har bara installerat 1st men verkar haft mest Ã¥terkommande kontakt med dom  ::)
Kanske inte varit fel på grejerna utan bara lite tips!

Dom väldigt få gånger vi behövt support eller reservdel från Mitsubishi ELECTRIC i Sollentuna så har det gått väldigt fort men det kanske skiljer sig åt från dag till dag.

Nibe är väl annars dom som man hör haft riktigt bra och snabb serviceavdelning.

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Abuquir

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 746
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Olje letare worldwide
SV: Daikin dålig kvalitet?
« Svar #47 skrivet: 11 oktober 2017, 06:44:19 »
Det var lite tips och trix med Comfortzonen i början och vid uppdatering av programvaran. Det har igentligen aldrig varit något problem med pumpen och den är 13 år nu.

Det har igentligen varit tips och trix med alla igentligen, men har haft lite återkommande flödes problem med Mitsun och på den ena fick jag helt enkelt stänga av den.
« Senast ändrad: 11 oktober 2017, 15:40:21 av Abuquir »
Nybyggt hus sedan 2004. 30 cm isolering i golv, 28.5 i väggarna och 50 cm i tak. Uppvärmning med Comfortzone CE50 och vattenburen Kakel ugn. Årsförbrukning ca: 18000 KWh el. Bor mellan Göteborg och Borås. Vi är 4 personer i hushållet.
Solfångare 8 KW, Solar edge växelriktare (2018-10-15)

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8421
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin dålig kvalitet?
« Svar #48 skrivet: 11 oktober 2017, 07:15:04 »
Det är bättre än att det varit problem  tummenupp
Kunde tolkas som det det varit mycket strul.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser