Författare Ämne: Felmeddelande C0  (läst 2190 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daikin_C0

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Felmeddelande C0
« skrivet: 03 april 2016, 14:47:10 »
Hej!

Jag är en ganska nybliven ägare av villa med luftvattenvärmepump, en Daikin EKHBH007AC inomhusenhet.

För ungefär en månad sen bytte jag cirkulationspump eftersom den läckte, läckan försvann och ljudnivån sänktes så jag var nöjd.
Idag tyckte jag det kändes kallt i huset och mycket riktigt vad det felmeddelande på Diakonen, C0. Jag har rengjort filtret i inomhusdelen samt flödesvakten och därefter fyllt nytt vatten. Direkt (efter 88...) när jag slår till strömmen så kommer C0 upp igen.

Känslan är att jag behöver göra någon reset på felmeddelandet så att maskinen får tid att testköra, någon som vet om det går och hur? Helt strömlöst räcker inte...

NÃ¥gon som har andra bra förslag pÃ¥ vad göra förutom att ringa dyr reparatör?  ;)

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felmeddelande C0
« Svar #1 skrivet: 03 april 2016, 15:09:59 »
C0 betyder att flödesvakten står i öppet läge när maskinen skall starta. Ta loss flödesvakten och kontrollera att den inte har hängt sig.

Mvh
Daikin

Utloggad Daikin_C0

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felmeddelande C0
« Svar #2 skrivet: 03 april 2016, 15:38:08 »
C0 betyder att flödesvakten står i öppet läge när maskinen skall starta. Ta loss flödesvakten och kontrollera att den inte har hängt sig.

Jag har haft flödesvakten ute och den "vippar". Jag har inget att jämföra med men den känns inte trög.

Jag har också provat att ta bort felmeddelandet men det kommer tillbaka inom 2-5 sekunder. Kan det vara en trasig flödesvakt? Om jag ska köpa ny flödesvakt, vad heter den då?

Btw, tack för snabb återkoppling :-)

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felmeddelande C0
« Svar #3 skrivet: 13 april 2016, 13:16:19 »
Sorry, missade att du hade gjort ett inlägg.
Vet ej art nummer på den men du kan ringa supporten på 010-7222470 så hjälper de dig.

Mvh
Daikin

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!