Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vattenmantlad braskamin + nibe 310P = sant?  (läst 1420 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad clabbefriberg

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
Vattenmantlad braskamin + nibe 310P = sant?
« skrivet: 05 mars 2007, 20:48:15 »
Hej. Jag undrar om det är någon där ute som provat/har lösningen vattenmantlad braskamin och frånluftsvärmepump där FLVP är kopplad till vattenburen golvvärme.

Hur funkar det för dig i så fall?
Märke, både kamin och FLVP?
Övrig utrustning för att få det hela att funka?
Uppskattning på totalpris av installation kamin?

Vi funderar nämligen på att sätta in en braskamin. Varför då inte ta en vattenmantlad och se till att man kan få varmvatten från braskaminen också, och inte bara go värme? Finns det något skäl att inte välja vattenmantlad kamin, och iså fall vad? Vi har en nibe 310 P som sköter uppvärmningen idag. Förvisso tilsammans med en luft/luftvärmepump, men ändå... Såvitt jag förstår skall det gå att koppla in låt säga en vattenmantlad braskamin på 310:an utan större problem. Någon som vet om det stämmer?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!