Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Lan-adapter brp069a61 eller Ngenic Tune?  (läst 551 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Nilsson

  • Gäst
Ulf Nilsson
Lan-adapter brp069a61 eller Ngenic Tune?
« skrivet: 02 maj 2023, 22:01:36 »
Hej.
Jag har en Daikin EGSQH10S18AA9W och  kommer att byta elavtal till timpris framöver, och därmed tittar pÃ¥ en lösning med typ Tibber. Tittar pÃ¥ att eventuellt  införskaffa en Daikin brp069a61 lan-adapter om den passar till denna BVP, eller vore det bättre att skaffa Ngenic Tune styrning? Ser att det skrivs om att Daikin själva hÃ¥ller pÃ¥ att fÃ¥ in Tibberfunktionen, är den färdig och är den dÃ¥ integrerad i Onecta appen och fungerar Lan-adaptern brp069a61 ihop med denna nya funktion? Vi har 50kvm solceller uppsatta och dÃ¥ skulle man vad jag förstÃ¥r använda sig utav lan-adaptern ovan sÃ¥ att man pÃ¥ nÃ¥got sett styr pumpen att utnyttja sol-elen bättre??Vore väldigt tacksam om nÃ¥gon kunde och ville bringa lite klarhet i dessa frÃ¥gor, och gärna komma med andra förslag hur jag bäst styr användningen av elen till Bergvärmepumpen.
Mvh
Ulf Nilsson

Utloggad AbdullahHilpert

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Lan-adapter brp069a61 eller Ngenic Tune?
« Svar #1 skrivet: 19 oktober 2023, 10:11:09 »
Kan inte svara på alla dina frågor men det finns några saker som jag vet. Ngenic Tune-kontrollen är en smart termostat för vattenbaserade värmesystem som även kan anpassa sig till elspotpriset och minska energiförbrukningen. Det är dock inte klart om den kan kommunicera med Daikin EGSQH10S18AA9W värmepump eller om den erbjuder några fördelar jämfört med Daikin brp069a61 lan-adaptern. geometry dash bloodbath
« Senast ändrad: 19 oktober 2023, 12:17:06 av AbdullahHilpert »

Utloggad 13th.Marine

  • Kan själv!
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 33
  • Karma +0/-0
  • Hemmansägare
SV: Lan-adapter brp069a61 eller Ngenic Tune?
« Svar #2 skrivet: 19 oktober 2023, 10:53:36 »
Jag har en EGSAX10DA9W som jag tror ska ha en BRP069A61 inbyggd (jag har iaf en nätverkssladd som går ur den), jag har också en Ngenic Tune ansluten (köpt till förra pumpen).

Kan idag inte se några styrfunktioner i Onecta, men Ngenic tuffar på bra.
Vad jag vet så har inte Ngenic något stöd för solceller idag, men det kan vara att de jobbar på det.
165kvm hus + 100kvm källare anno -71 i sydligaste Skåne, Daikin Altherma 3 Geo 10kW installerad 2023. Ngenic Tune installerad.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!