Författare Ämne: AlcoFlex Ã¥ etanoldrift för din bil  (läst 16946 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« skrivet: 18 juni 2006, 11:58:57 »
Det tog tid, men nu har jag fått detta svar...
-------------------------------------------------
Now we are ready to export our products to you, I am wondering if you are still looking for the ALCOFLEX?

If you are interesting, please just let me know confirming this e-mail and I will send to you the price considering 5 ALCOFLEX.
When we need to confirm the car enginee.

We are looking forward hearing from you.

Domenico Luppi
Sales Director.
-----------------------------------------------
Så nu väntar jag bara på ett pris. Om det är nån som inte vet vad det här handlar om, så kan Ni höra av er direkt till mig. Eller kolla in på den här sidan: http://www.alcoflex.com.br/alcoflex_ingles/index.htm

mvh humlan.

Utloggad CarMan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Katrineholm
  • Antal inlägg: 2545
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • My boat and My life
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #1 skrivet: 18 juni 2006, 21:51:53 »
Det tog tid, men nu har jag fått detta svar...
-------------------------------------------------
Now we are ready to export our products to you, I am wondering if you are still looking for the ALCOFLEX?

If you are interesting, please just let me know confirming this e-mail and I will send to you the price considering 5 ALCOFLEX.
When we need to confirm the car enginee.

We are looking forward hearing from you.

Domenico Luppi
Sales Director.
-----------------------------------------------
Så nu väntar jag bara på ett pris. Om det är nån som inte vet vad det här handlar om, så kan Ni höra av er direkt till mig. Eller kolla in på den här sidan: http://www.alcoflex.com.br/alcoflex_ingles/index.htm

mvh humlan.


Var det här reklam för att man ska köpa denna produkt av dig?
Säljer du svart, eller vitt?
Nibe 1215-8,5 170m aktivt borrdjup värmer ett hus på ca 230m2 i katrineholm (Sörmland)
klarar mig utan Tillskottsel  ner till Ã¥tminstÃ¥nde -25grader

årsmedeltemp i katrineholm är +5,8
årsmedel MIN temp för februari är -7,4
den 9 februari 1966 var det -34,2 så om det händer igen så kan jag ta att elpatronen gån nån timme på natten.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #2 skrivet: 18 juni 2006, 22:06:49 »
Förstod att det här skulle komma upp, men jag tänker inte komma med nån förklaring, så Du får tolka det precis som Du vill. Men det finns en del äldre inlägg att läsa, dom kanske förklarar en del för dig.

mvh humlan.

Utloggad CarMan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Katrineholm
  • Antal inlägg: 2545
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • My boat and My life
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #3 skrivet: 19 juni 2006, 22:07:01 »
Då är min tolkning att du vill tjäna svarta pengar på folks okunighet. Då dom tror att dom kan tjäna på att köra på E85.
Du säljer svart helt utan minsta garanti & köparen tar stora risker, då bilen inte är tilverkad för endamålet.
Nibe 1215-8,5 170m aktivt borrdjup värmer ett hus på ca 230m2 i katrineholm (Sörmland)
klarar mig utan Tillskottsel  ner till Ã¥tminstÃ¥nde -25grader

årsmedeltemp i katrineholm är +5,8
årsmedel MIN temp för februari är -7,4
den 9 februari 1966 var det -34,2 så om det händer igen så kan jag ta att elpatronen gån nån timme på natten.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #4 skrivet: 19 juni 2006, 22:37:08 »
Då är min tolkning att du vill tjäna svarta pengar på folks okunighet. Då dom tror att dom kan tjäna på att köra på E85.
Du säljer svart helt utan minsta garanti & köparen tar stora risker, då bilen inte är tilverkad för endamålet.

Med ditt inlägg tydliggör Du helt, varför jag inte har nån lust att att komma med nån förklaring. De som är intresserade kan ta kontakt med mig via PM eller på annat sätt, så slipper alla inblandade en massa tjafs.

mvh humlan. 

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34787
  • Karma +54/-41
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #5 skrivet: 19 juni 2006, 23:10:14 »
Jag är benägen att hÃ¥lla med CarMan, kanske plockar bort trÃ¥den, vi fÃ¥r väl se.  Sc:,h

Som jag ser det är enda chansen att tjäna på att köra med E85 om man har en miljöbil och därför slipper tullar, bilskatt o.s.v. En konverterad bil, som inte är optimerad för E85 är en riktigt ekonomiskt och "maskinskademässigt" hugskott. Klart chansartat rent ekonomiskt, men kanske eventuellt bra för miljön.

Intresset för att driva utvecklingen från oljeberoende, det gillar jag, men E85 verkar ju "ingen" riktigt tro på som en långsiktig lösning.
« Senast ändrad: 19 juni 2006, 23:13:59 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2494
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #6 skrivet: 19 juni 2006, 23:13:30 »
Jag tycker också att det är högst tvivelaktigt eftersom riskerna är betydligt större än vinsterna, bara det extra oljebytet mellan ordinarie service äter upp hela vinsten.

Det är tjänstebilsåkarna som tjänar på etanoldrift idag samt de som måste parkera i innerstäder och passera biltullar.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2494
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #7 skrivet: 19 juni 2006, 23:14:43 »
Ha ha  ;D samma kommentar i stort sett samtidigt way to go Rickard!

Utloggad Hansson

  • Värmer med ved ej
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 1723
  • Karma +2/-1
  • Kön: Man
    • Min logger
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #8 skrivet: 20 juni 2006, 07:51:41 »
Det finns ju ganska många trådar som ska plockas bort..

Solenergitrådarna kan vi ju ta bort. Tveksamt att man kan räkna hem en solanläggning.
Frikyla kanske.. Finns det något att räkna hem på den?
Var det så ni menade eller?
Baxi solo innova 30kw 2000L ackumulatortank
Jøtul I 520 FL.MITSUBISHI FH35 VEHZ.
http://www.e-logger.se/pub?hansson&p=1

Utloggad messer

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1203
  • Karma +3/-4
  • Jag älskar sÃ¥ gott det gÃ¥r
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #9 skrivet: 20 juni 2006, 08:23:16 »
Hej Hansson, jag tror du missförstått Rickard, det är inte humlans argument för etanol som han avser när han vill eventuellt ta bort inläggen utan det är det att han i princip kör marknadsföring av en produkt i forumet utan att betala för den reklamen.

MVH
Messer

Utloggad k

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #10 skrivet: 20 juni 2006, 09:08:57 »
Varför köpa dyra delar,när det räcker med en Bränsletrycksregulator för ca 650:-.
Om man köper med manometer så hamnar priset på 700:-.Dit med BTR,ställ trycket på ca 3-3,5 kg.Provkör,och om bilen går bra,bort med regulatorn och dit med en plugg.
Dyrare blir det inte.
Däremot en massa stålar att tjäna.
Och hur man än räknar så är Etanolen vårat bränsle i framtiden,även biogasen är ett alternativ.
Till och med en Kinesfabrik för Etanol skall byggas i Norrland för flera miljarder
Dom som tycker att etanol inte duger i bilarna skall inte haka upp sig på det.Kör ni på eran bensin och betala dyrt.
Resonemanget var ju likadant förut.Värmepumpar kontra vedeldning.
Och handen på hjärtat,inte fan är det gratis att köra med värmepump med dessa elpriser.
Kan likagärna köra med elpanna än en värmepump.
Bara appropå skillnaden bensin-etanol.
Ni förstår väl vart jag vill komma.

Likaså solenergin.Man kan alldrig räkna hem vinst på detta arangemang.Kostar för mkt att köpa in,om man inte köper något kinatillverkat.Men som allt annat ,man får vad man betalar för.
Billigast är att göra ett solvärmarpkt med element och beg utrustning.Kostnad några hundra.Många nackdelar,men många fördelar.
I alla fall.
Glad sommar på er. *vinkar*

Utloggad Hansson

  • Värmer med ved ej
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 1723
  • Karma +2/-1
  • Kön: Man
    • Min logger
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #11 skrivet: 20 juni 2006, 09:13:20 »
Hej Hansson, jag tror du missförstått Rickard, det är inte humlans argument för etanol som han avser när han vill eventuellt ta bort inläggen utan det är det att han i princip kör marknadsföring av en produkt i forumet utan att betala för den reklamen.

MVH
Messer

Okej dÃ¥ är jag med  *vinkar*
Baxi solo innova 30kw 2000L ackumulatortank
Jøtul I 520 FL.MITSUBISHI FH35 VEHZ.
http://www.e-logger.se/pub?hansson&p=1

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #12 skrivet: 20 juni 2006, 09:45:08 »
"Felet" med en BPR är att den inte justerar tändning m.m efter vilken typ av bränsle som Du tankar. Dessutom behövs inga ingrepp, utan är i stort sett Plug´n Play, förutom en justering av lamdan vid monteringen. Prismässigt hoppas jag att det ska att gå att få hem "AlcoFlex" utan att det ska behöva kosta orimligt mycket.

Sen tycker jag de som inte är intresserade av det här, kan lägga ner allt trams om marknadsföring, ev svartjobb m.m. Ska det vara så förbannat svårt att fatta, att det går att ha intressen, av de mest skillda saker utan att ha ett vinstintresse i det. Så låt nu oss sen ev kan ha andra intressen än VP:ar, fritt disskutera i den här delen av forumet, som uttryckligen ska vara avsett för det.

mvh humlan.


Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34787
  • Karma +54/-41
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #13 skrivet: 20 juni 2006, 13:36:33 »
Hej Hansson, jag tror du missförstått Rickard, det är inte humlans argument för etanol som han avser när han vill eventuellt ta bort inläggen utan det är det att han i princip kör marknadsföring av en produkt i forumet utan att betala för den reklamen.

MVH
Messer

Vad jag är mest rädd för är att enskilda forumdeltagare skall "luras" att köpa nåt som riskerar att:

1. Inte ge någon nämnvärd ekonomisk besparing
2. Riskerar att förstöra motorn för de som monterar kitet

Att det sedan eventuellt bryter mot forumets regler för "smygmarknadsföring" är en helt annan fråga, den dagen Humlan har en komersiell verksamhet med sitt etanolkit så plockas reklamen bort, inte innan. Hobbyprojekt är det OK att samsas om i detta forum.

Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad messer

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1203
  • Karma +3/-4
  • Jag älskar sÃ¥ gott det gÃ¥r
SV: AlcoFlex å etanoldrift för din bil
« Svar #14 skrivet: 20 juni 2006, 13:52:28 »
Sorry Hanson, det verkar som att du hade rätt.
MVH
Messer

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser