Författare Ämne: Manual till Nibe 1215-7  (läst 2944 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad v_sel

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Manual till Nibe 1215-7
« skrivet: 13 mars 2006, 19:56:27 »
Nyligen installerat innegivare till vår Nibe 1215-7. Hoppas att jag gjort rätt för det ser så ut. Nu till min fråga: Finns det någonstans en manual till de olika menyerna i VP displayen? Den som följde med anläggningen är ej fullständig och för en novis som jag, relativt svårförstådd. Det verkar finnas en mängd undermenyer och alternativ som originalbroschyren inte förklarar. Rum komp 3 t.ex. vad betyder det? Tacksam för svar.

Utloggad SkaneErik

  • Forumet tror att Erik är en
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 381
  • Karma +0/-0
SV: Manual till Nibe 1215-7
« Svar #1 skrivet: 13 mars 2006, 20:12:08 »
Du kanske inte har fått med någon fullständig manual?
Det problemet är dock lätt avhjälp, alla manualer ligger som .pdf-filer på www.nibe.se !
 studs
Bosch Compress 7000i AW luft/vatten. Tidigare erfarenhet av CTC EcoAir+EcoEl V2 och NIBE 310 P.

Utloggad CarMan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Katrineholm
  • Antal inlägg: 2545
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • My boat and My life
SV: Manual till Nibe 1215-7
« Svar #2 skrivet: 14 mars 2006, 19:57:04 »
Nyligen installerat innegivare till vår Nibe 1215-7. Hoppas att jag gjort rätt för det ser så ut. Nu till min fråga: Finns det någonstans en manual till de olika menyerna i VP displayen? Den som följde med anläggningen är ej fullständig och för en novis som jag, relativt svårförstådd. Det verkar finnas en mängd undermenyer och alternativ som originalbroschyren inte förklarar. Rum komp 3 t.ex. vad betyder det? Tacksam för svar.

Rums komp 3 betyder att pumpen kommer att ändra börvärdet (tempraturen den vill ha till radiatorerna) med 3 grader upp eller ner för varje grad som inne tempen avviker från det värde du stält inne givaren på
Nibe 1215-8,5 170m aktivt borrdjup värmer ett hus på ca 230m2 i katrineholm (Sörmland)
klarar mig utan Tillskottsel  ner till Ã¥tminstÃ¥nde -25grader

årsmedeltemp i katrineholm är +5,8
årsmedel MIN temp för februari är -7,4
den 9 februari 1966 var det -34,2 så om det händer igen så kan jag ta att elpatronen gån nån timme på natten.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!