Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 07 februari 2019, 18:36:12 »Har du tänkt om och kikar efter golvmodell så har nog dom flesta märken en sådan modell 

Skrivet av: TS Comfort AB« skrivet: 07 februari 2019, 18:36:12 »Har du tänkt om och kikar efter golvmodell så har nog dom flesta märken en sådan modell
![]() Skrivet av: lasseroth« skrivet: 07 februari 2019, 17:47:53 »Jag har fortsatt att titta runt.
Det är nog att göra det krångligare än nödvändigt. Det finns en snygg diskret hitachi, vit, golvinnerdel 760 x 600, som bör funka Skrivet av: lasseroth« skrivet: 07 februari 2019, 10:30:03 »Jag har tittat runt lite på internet.
Vad tror ni om detta..? På vinden , som bara innehåller ett gästrum med snedtak och är mycket välisolerat, Det är ca 18 m3 och används nästan aldrig, Om jag ställer en golvinnerdel däruppe enbart och skaffar värmeförflyttare i golv ner till 3 små rum nere ( 5m2+20m2+10m2), tror ni det skulle fungera för både värme och kyla ? Skrivet av: TS Comfort AB« skrivet: 07 februari 2019, 09:31:06 »Det är väl en takkasset du ska satsa på om den ska synas så lite som möjligt men då blir det nog en dyr affär
Kolla med din tilltänkta säljare/installatör Skrivet av: lasseroth« skrivet: 07 februari 2019, 09:21:00 »Jag har ett litet hus 50 m2
Innerdelen kommer att sitta i det lilla vardagsrummet. Jag hade gärna sluppit innerdelen synlig. Den blir ju väldigt domonant i ett så litet rum Jag har ett isolerat vindsutrymme ovanför. Finns det en innerdel som skulle kunna stå, isolerad på loftet med insug/utsug så att jag slapp innerdelen i rummet? Tips på vad jag bör köpa och storlek o pris? |
|