0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kan stänga av växelriktaren. Då kan jag varken använda solel för egen konsumtion eller sälja.Finns nå´t annat sätta att lösa problemet?
äR SKATTELÄTTNAD 60ÖRE+20 öre i nätnytta bekant?/Bengt
Hej!Jag har inte skaffat något batteri till lagring av billig el för hushållet. Men har jag köpt ett litiumbatteri till min Melex-bil, ett 48V batteri som kostade 30000: , dvs lika mycket som 8 st blybatterier. ...livslängden på blybatterierna var 5år. EagleGo batteriet ska hålla i 30 år...f-n tro´t...Jag har frågat hur många Ah som får plats i det 48V-batteriet men inte fått något besked..Vad jag skaffat för huset istället för el-batteri är ngenic styrning..brassar på när el är billig och lagrar värmen i husets konstruktion. Hämtar tillbaka den värmen när elen är dyr. Fungerar faktiskt riktigt bra. Så länge elpriset varierar över dygnet. Temperaturen inomhus varierar inte mer än +-0,4grader!
Fattade först ingenting, Melex???Men du bor på någon flak moppe ö eller hur?Där du också kan köra golfbilar o liknande 😂Jag provade att relä styra min vp förra vintern men orkade inte med detta med olika temperatur på olika tider olika dagar😊Kör fast morgonsänkning varje dag iställetMen överväger att börja om igen... Blir det inte onödigt varmt på natten när du sover?Har du kört den på kalla vinterdagar, hur blir det? Vpn måste väl gå hela tiden då, ändå?Vad kan du ställa in? Komfort nivån?