Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Ã…sikter om det nya kortet till HE9DKE "Flagship".  (läst 3044 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Parabellum

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värme! Vintern suger!
Ã…sikter om det nya kortet till HE9DKE "Flagship".
« skrivet: 28 januari 2006, 18:44:12 »
Skulle nog intressera många ifall ni skrev lite om era erfarenheter, kring det nya kortet som skall lösa nerisnings problemet.

Utloggad J-O

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Erfarenheter kring det nya kortet till HE9DKE
« Svar #1 skrivet: 28 januari 2006, 20:09:26 »
Fick en sÃ¥dan pump monterad för ca 3 veckor sedan. Inga nedisningsproblem sÃ¥ här lÃ¥ngt. Temperaturen har pendlat mellan +2 och -15C. Pumpen avisar efter 40 minuter vilket har framgÃ¥tt av flera rapporter. Den är dÃ¥ i starkt behov av avisning. Med den inställning vi har vilket är fläkten pÃ¥ 3, temperaturen pÃ¥ +22C  och läge "Heat" är temperaturen ut ur fläkten ca +42C dÃ¥ den gÃ¥r för fullt vilket är strax efter avisning dÃ¥ den har ett uppvärmningsbehov. DÃ¥ temperaturen faller ner mot -10 mÃ¥ste vi kompletteringsvärma med elpannan. Huset är 1 1/2 plan pÃ¥ ca 160 kvm. Innedelen sitter i trapphuset till övervÃ¥ningen vilket gör det möjligt att hitta bra lägen pÃ¥ utspridningsmunstycket för värmning av bÃ¥da vÃ¥ningsplan.

« Senast ändrad: 29 januari 2006, 15:52:29 av Bertil »

Utloggad Parabellum

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värme! Vintern suger!
SV: Ã…sikter om det nya kortet till HE9DKE "Flagship".
« Svar #2 skrivet: 30 januari 2006, 23:23:05 »
Är det inte någon som vill skriva om sitt ny installerade kort. *vinkar* *vinkar* *vinkar* *vinkar*

Utloggad Skorsten

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
SV: Ã…sikter om det nya kortet till HE9DKE "Flagship".
« Svar #3 skrivet: 31 januari 2006, 17:54:01 »
Finns inte så mycke att skriva just nu tempen ute ligger runt 0 strecket inte en enda avfrostning på 48 timmar. men det finns inget att avfrosta heller så vi får vänta tills det blir lite kallare

Utloggad Skorsten

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
SV: Ã…sikter om det nya kortet till HE9DKE "Flagship".
« Svar #4 skrivet: 07 februari 2006, 18:44:24 »
Har haft riktigt busväder här men inga problem med avfrostningarna verkar fungera bra nu men vid tort väder och under -10 så avfrostar den lite väl mycke se loggad HE9DKE men det finns en lösning på det se Martin X om Jag vill lura L/L pumpen för att slippa "tokavfrostningar"
« Senast ändrad: 07 februari 2006, 18:46:47 av Skorsten »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!