Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ääääntligen mÃ¥ndag igen!!!!  (läst 4616 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
Ääääntligen måndag igen!!!!
« skrivet: 04 februari 2007, 23:19:40 »
Ã… alla som längtat, fÃ¥r gÃ¥ till jobbet igen  ::) :) Själv stannar jag hemma Ã¥ kollar pÃ¥ alpina VM, Ã¥ följer vad som händer pÃ¥ all världens börser  >:D ^-^

mvh humlan.

Utloggad Paxmax

  • En riktig filur samt
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +5/-2
  • Kön: Man
  • GÃ¥r det att överklocka sin pump?
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #1 skrivet: 05 februari 2007, 00:11:48 »
Jahadu.. hurra för mÃ¥ndag...   >:(
Förutom att det är arbetsdag... så skall man till tandläkaren åxå.
"Billig och kul underhållning utfört av utbildade proffs! -om man är rik och masochist"
En hel dagslön rakt ner i tanden, inte undra på att det gör ont när man stuffar 600 enkronor i ett hål på 5mm2.
Det hemska med att bli klokare är att man snart inser hur lite man egentligen vet...
Mentalt förberedd ägare av äkta "H16"-DKE maskiner

Utloggad Orcus

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Bollnäs
  • Antal inlägg: 286
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Orcusnet.tk
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #2 skrivet: 05 februari 2007, 00:19:58 »
huvva för mÃ¥ndag... fÃ¥r nog ligga i lite mer i vad som händer pÃ¥ börsen tror jag  ::) Eller sÃ¥ är det bara hoppas pÃ¥ att de aktier man har gÃ¥r jäääkligt bra, men sÃ¥ bra kan jag aldrig tänka mig att det gÃ¥r sÃ¥ här fÃ¥r man nog slita i mÃ¥nga Ã¥r till :/
Mvh Frågvis & nyfiken, Bollnäs
Total årsförbrukning 2008: 10028kwh.
Löpande årsförbrukning tom november: 11742kwh.
ca140kvm, 2 våningar, vattenburna element, kall jordkällare med valvat stentak under huset. Fujitsu ASY9LB installerad.

Utloggad j:son

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 90
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #3 skrivet: 05 februari 2007, 00:40:07 »
Blir tyvärr inte mycket alpint idag heller som det verkar..  :(

E sugen som f-n pÃ¥ att kila upp och heja pÃ¥ och kanske visa lite hur man ska Ã¥ka..  ::)
Dags att uppdatera här.

Utloggad pricken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 2,5 mil söder polcirkeln...burr
  • Antal inlägg: 1430
  • Karma +4/-1
  • Kön: Man
  • Fifaen vad det gÃ¥r, i buskar och hÃ¥r.....
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #4 skrivet: 05 februari 2007, 08:59:22 »
Säger oxo "äntligen Måndag"!

Men det är bara för att jag nu är ledig en hel vecka, har gjort 36.5H i helgen.

BTW, nu är det nog "kört" för mig och min frånvaro utav TS, dom hotar med ngn satans kall ryssluft som
skall dra ned från Kolahalvön, -41º som kallast. Får se hur mycket/litet det har avtagit när det når hit, bara 60mil ifrån.
Det kanske blir ngn natt med -35º, och då klarar jag inte......

 :o
Ã…r 1 TOT 13213kWh VP 6373kWh
Ã…r 2 TOT 12611kWh VP 5614kWh
Ã…r 3 TOT 12873kWh VP 6147kWh
Ã…r 4 TOT 13807kWh VP 6787kWh

Ql med VP

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #5 skrivet: 05 februari 2007, 09:26:32 »
Jahadu.. hurra för mÃ¥ndag...   >:(
Förutom att det är arbetsdag... så skall man till tandläkaren åxå.
"Billig och kul underhållning utfört av utbildade proffs! -om man är rik och masochist"
En hel dagslön rakt ner i tanden, inte undra på att det gör ont när man stuffar 600 enkronor i ett hål på 5mm2.

Å som "lök på laxen", så blev det inget av med Alliansens vallöfte om 50% rabatt på taxan, över..., (minns inte från vilken kostnad) heller, utan det skjuts fram till 2008 isället...

mvh humlan.

Utloggad HerrBrun

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Vallentuna
  • Antal inlägg: 377
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar teknik i alla former
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #6 skrivet: 05 februari 2007, 09:41:46 »
Jahadu.. hurra för mÃ¥ndag...   >:(
Förutom att det är arbetsdag... så skall man till tandläkaren åxå.
"Billig och kul underhållning utfört av utbildade proffs! -om man är rik och masochist"
En hel dagslön rakt ner i tanden, inte undra på att det gör ont när man stuffar 600 enkronor i ett hål på 5mm2.

600:- !!
Låter som ett fynd. Min tandläkarräkning hamnade på totalt 4000, och då hade jag inte ens något hål. Undersökning, röntgen, specialröntgen, byte av gammal amalgamlagning, tandstensbortagning.
Tur man bara gÃ¥r vart 10'e Ã¥r  ;D
IVT Greenline Compact 5 installerad -98.
98 meter aktivt hål i berget. Dåligt isolerat hus från -55, med ca 200 kvm uppvärmd boyta. Total elförbrukning 28000 kWh.
VP (inklusive TS): 14000 kWh
HH-El: 14000 kWh

TS: ca 600 h/år <=> 3600 kWh/år <=> 25% av värmeel <=> 10% av Värmeenergi

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #7 skrivet: 05 februari 2007, 09:53:58 »
Jahadu.. hurra för mÃ¥ndag...   >:(
Förutom att det är arbetsdag... så skall man till tandläkaren åxå.
"Billig och kul underhållning utfört av utbildade proffs! -om man är rik och masochist"
En hel dagslön rakt ner i tanden, inte undra på att det gör ont när man stuffar 600 enkronor i ett hål på 5mm2.

600:- !!
Låter som ett fynd. Min tandläkarräkning hamnade på totalt 4000, och då hade jag inte ens något hål. Undersökning, röntgen, specialröntgen, byte av gammal amalgamlagning, tandstensbortagning.
Tur man bara gÃ¥r vart 10'e Ã¥r  ;D

600:- är ju bara för en tand. Dom hittar säkert nÃ¥gra till, sÃ¥ dom fÃ¥r addera en 0 till dom 600:-  ;D ;)

mvh humlan.
 

Utloggad Hansson

  • Värmer med ved ej
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 1723
  • Karma +2/-1
  • Kön: Man
    • Min logger
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #8 skrivet: 05 februari 2007, 10:29:10 »
Blir lite vm för mig oxå tror jag.Är alltid pappa ledig mån-tis
Baxi solo innova 30kw 2000L ackumulatortank
Jøtul I 520 FL.MITSUBISHI FH35 VEHZ.
http://www.e-logger.se/pub?hansson&p=1

Utloggad pricken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 2,5 mil söder polcirkeln...burr
  • Antal inlägg: 1430
  • Karma +4/-1
  • Kön: Man
  • Fifaen vad det gÃ¥r, i buskar och hÃ¥r.....
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #9 skrivet: 05 februari 2007, 10:31:32 »
.......Är alltid pappa ledig mån-tis

Är inte din päls lite full av svin....

 ;)
Ã…r 1 TOT 13213kWh VP 6373kWh
Ã…r 2 TOT 12611kWh VP 5614kWh
Ã…r 3 TOT 12873kWh VP 6147kWh
Ã…r 4 TOT 13807kWh VP 6787kWh

Ql med VP

Utloggad orca

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #10 skrivet: 05 februari 2007, 10:52:47 »
Mmm MÃ¥ndagen känns lite lättare efter att ha läst tidigare inlägg  :D Min arbetsgivare stÃ¥r för tandläkare kostnader och jag är hemma med vÃ¥rd av sjukt barn  ;) Lite tecknat surfa pÃ¥ nätet och bara gossa med 5 Ã¥riga sonen  :D

Fast ärligt talat fÃ¥r man tycka att det är skönt ? Är man inte lite parasit i Lutheran Sverige när man tar ansvar för sin unge  :o  Inte lÃ¥ter frun göra det som vanligt  Sc:,h

Skönt är det i alla fall att ligga i soffan och se på mussepigg och gossa i pellets värmen.

P.s 26 grader kallt och klarblÃ¥ himmel  *vinkar*

Utloggad Olle61

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1481
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #11 skrivet: 05 februari 2007, 11:05:32 »
Ã… alla som längtat, fÃ¥r gÃ¥ till jobbet igen  ::) :) Själv stannar jag hemma Ã¥ kollar pÃ¥ alpina VM, Ã¥ följer vad som händer pÃ¥ all världens börser  >:D ^-^

mvh humlan.

Hej Humlan,

Eftersom du tråkar oss som behöver arbeta så kanske du kan redovisa vem som betalar dina räkningar?

Olle
Köpte hus 2005. Huset är från 1979 och det fick bergvärme 1997, IVT Greenline Compact 8.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #12 skrivet: 05 februari 2007, 11:10:41 »
Mmm MÃ¥ndagen känns lite lättare efter att ha läst tidigare inlägg  :D Min arbetsgivare stÃ¥r för tandläkare kostnader och jag är hemma med vÃ¥rd av sjukt barn  ;) Lite tecknat surfa pÃ¥ nätet och bara gossa med 5 Ã¥riga sonen  :D

Fast ärligt talat fÃ¥r man tycka att det är skönt ? Är man inte lite parasit i Lutheran Sverige när man tar ansvar för sin unge  :o  Inte lÃ¥ter frun göra det som vanligt  Sc:,h

Skönt är det i alla fall att ligga i soffan och se på mussepigg och gossa i pellets värmen.

P.s 26 grader kallt och klarblÃ¥ himmel  *vinkar*

Nä för fan!! Var stolt å glad, över att Du tycker att Du har det bra. Lite misstänksam lär säkert folk bli mot dig, för som svensk bör Du heller gnälla över hur djävligt allting är. Jag skrev åxå att jag var lyckligt lottad, å då blev jag misstänkt för att var på fyllan. Troligen i all vänlighet å som ett skämt, men det visar ändå lite på hur folk reagerar, om nån vågar säga att dom har det bra. Läs här om Du orkar: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=12781.0

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #13 skrivet: 05 februari 2007, 11:31:07 »
Ã… alla som längtat, fÃ¥r gÃ¥ till jobbet igen  ::) :) Själv stannar jag hemma Ã¥ kollar pÃ¥ alpina VM, Ã¥ följer vad som händer pÃ¥ all världens börser  >:D ^-^

mvh humlan.

Hej Humlan,

Eftersom du tråkar oss som behöver arbeta så kanske du kan redovisa vem som betalar dina räkningar?

Olle

Jag/Vi/familjen, betalar räkningarna. Men ett intresse som ger lite slantar..., rätt stora slantar förresten, räknas väl inte som jobb? Sen kan jag väl erkänna att jag har lite A-kassa kvar, fast det är inget som ger några större inkomster. Men jag har alltid betalt mina avgifter till fack å A-kassa de senaste 32 åren, så jag anser mig ha rätt till dom pengarna, sedan jag blev av med mitt jobb p.g.a förändringar i företaget jag jobbade åt. Det som ger mig huvudparten av inkomsten är avkastningen på de placeringar jag gjort under lång tid, å som jag tänker leva resten av livet på. Jag tycker iofs att jag jobbar, men att sitta hemma å glo på Tv, å surfa runt på Internet, tycker de flesta inte är nåt jobb. Så oftast lyckas jag inte få folk att förstå, att mitt intresse har gett mig så pass med kunskap, att jag resten av livet tror mig kunna leva gott på det.

Nöjd med svaret, eller är det nåt mer Du vill veta?

mvh humlan.

Utloggad Olle61

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1481
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #14 skrivet: 05 februari 2007, 11:56:43 »
Ã… alla som längtat, fÃ¥r gÃ¥ till jobbet igen  ::) :) Själv stannar jag hemma Ã¥ kollar pÃ¥ alpina VM, Ã¥ följer vad som händer pÃ¥ all världens börser  >:D ^-^

mvh humlan.

Hej Humlan,

Eftersom du tråkar oss som behöver arbeta så kanske du kan redovisa vem som betalar dina räkningar?

Olle

Jag/Vi/familjen, betalar räkningarna. Men ett intresse som ger lite slantar..., rätt stora slantar förresten, räknas väl inte som jobb? Sen kan jag väl erkänna att jag har lite A-kassa kvar, fast det är inget som ger några större inkomster. Men jag har alltid betalt mina avgifter till fack å A-kassa de senaste 32 åren, så jag anser mig ha rätt till dom pengarna, sedan jag blev av med mitt jobb p.g.a förändringar i företaget jag jobbade åt. Det som ger mig huvudparten av inkomsten är avkastningen på de placeringar jag gjort under lång tid, å som jag tänker leva resten av livet på. Jag tycker iofs att jag jobbar, men att sitta hemma å glo på Tv, å surfa runt på Internet, tycker de flesta inte är nåt jobb. Så oftast lyckas jag inte få folk att förstå, att mitt intresse har gett mig så pass med kunskap, att jag resten av livet tror mig kunna leva gott på det.

Nöjd med svaret, eller är det nåt mer Du vill veta?

mvh humlan.

Jag är helt tillfreds med svaret, Humlan.

Du gör ju hur du vill men jag skulle inte sitta hemma med A-kassa och tråka dem som jobbar.

Olle
Köpte hus 2005. Huset är från 1979 och det fick bergvärme 1997, IVT Greenline Compact 8.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!