Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ääääntligen mÃ¥ndag igen!!!!  (läst 4619 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #15 skrivet: 05 februari 2007, 12:34:49 »
Synd att Du tar det som tråkning, jag ser det mer som ett skämt. Åtminstone var det vanligt att skämta/tråka de som behövt jobba, när någon kunnat göra annat, på de ställe jag jobbat. Å jag inbillar mig att så gör de flesta på sina arbetsplatser. Förstod att Du skulle irritera dig på att jag inte frånsagt mig min A-kassa, men så länge jag tycker mig själv stå till förfogande för arbetsmarknaden, så avslutar jag det inte heller. Visserligen med betydligt högre krav än förut, då jag inte är i desperat behov av arbete, utan klarar mig mer än gott iaf. Jag lever med gott samvete, av att aldrig utnyttjat, lurat, bluffat, vare sig A-kassa eller Sjukförsäkring. Kan "skryta" med 18 år i sträck, utan en enda dag av frånvaro, av något slag, å endast använt mig av de rättigheter som jag har haft/har, under de år jag jobbat. Jag har även valt bort mycket, för att istället placera pengarna i tex värdepapper å boende, just med tanke på att inte behöva jobba till pensionsåldern. Nåt som nu ser ut att ha lyckats över förväntan, å klart som fan tänker jag njuta av det, även om Jante-lagens anhängare gärna spyr sin galla över mig. Men det ligger faktiskt en viss njutning i det, då jag ofta fått höra hur kaxig jag är, å hur fel jag har haft. Men skrattar bäst som skrattar sist, å nu är det min tur att skratta. Nu är min tid att njuta av det jag åstadkommit, å känna lite skadeglädje över mina belackare, å som fortfarande lider på sina hatade jobb.

mvh humlan.

Utloggad Olle61

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1481
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #16 skrivet: 05 februari 2007, 12:48:36 »
Jag tycker inte at jag spyr galla, och jag hatar inte mitt jobb.

Jag tycker att om man har A-kassa så skall man aktivt söka jobb och ta de jobb som man eventuellt får.

Jag ser inte riktigt skillnaden mellan att installera värmepumpar och handla med aktier. Om man installerar VP samtidigt som man har A-kassa blir det ett "djälva liv" men att sitta vid datorn och göra aktieklipp är OK.
Köpte hus 2005. Huset är från 1979 och det fick bergvärme 1997, IVT Greenline Compact 8.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Ääääntligen måndag igen!!!!
« Svar #17 skrivet: 05 februari 2007, 14:01:59 »
Jag tycker inte at jag spyr galla, och jag hatar inte mitt jobb.

Jag tycker att om man har A-kassa så skall man aktivt söka jobb och ta de jobb som man eventuellt får.

Jag ser inte riktigt skillnaden mellan att installera värmepumpar och handla med aktier. Om man installerar VP samtidigt som man har A-kassa blir det ett "djälva liv" men att sitta vid datorn och göra aktieklipp är OK.

Har aldrig sagt att nåt av det jag skrev gällde dig, mer än påpekandet av A-kassa. Vad menar Du jag ska göra då på dagarna? Lägga mig å sova, eller söka "omöjliga jobb" för att tillfredställa nån typ på AF? Nä nä nä, det passar inte mig, men Du kan gärna få förklara vad som avses med att aktivt söka jobb? Är det att söka jobb jag ändå inte kan få? För jobb jag inte vill ha, tänker jag inte söka. Så kvar efter mitt aktiva sökande, blir en massa tid att inget göra. Eller som i mitt fall, utöva mitt intresse, att köpa å sälja "pengar" å försöka förutse vad som kommer att hända med ekonomierna runt klotet. Å som jag sagt, jag behöver inte nån A-kassa, men jag är inte så dum att jag frånsäger mig mina rättigheter till den. Även dom slantarna kan fås att växa, till en fullgod månadslön....

mvh humlan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!