Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ã…rlig tradition. HE*VE*E PUMPEN HAR FRTST. TE9-DKE  (läst 1564 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Norrman

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Ã…rlig tradition. HE*VE*E PUMPEN HAR FRTST. TE9-DKE
« skrivet: 12 december 2008, 11:20:48 »
Ja som ni ser på rubriken.
Har bara haft problem med pumpen. Snart haft den i 2 år. Förra vintern kom
montören och bytte utedelen, och den fungerade efter det fram till nu i natt då
den började låta som en helikopter, stannar för att avfrosta men ingenting händer. Första vintern så fungerade den en månad och därefter kunde jag inte köra den, och montören lovade och lovade att han ska komma och kika på den men fan heller.. fick vänta till nästa vinter.

Nu har jag kontaktat montören, begärt att han kommer hit och byter pumpen till
ett annat märke som fungerar bättre. Har ju ändå pungat så mycket pengar för att spara
el och få värme. Jag har inte sparat märkvärdigt mycket och den ger värme då den fungerar men
när det börjar vara en tradition att pumpen krånglar så får montören komma hit med en ny uppsättning
av annat märke eller betala tillbaka pengarna. Hoppas han nu kommer eftersom jag har hört flera
vara missnöjda med han då han skiter i sina kunder, är bara intresserad att montera nya och sälja mycket.
Men men det finns ju reklamationsnämnd att vända sig till. Vill inte än hänga ut han. Fan vilken jul det blir igen.
Exakt samma sak förra julen. Springa ut några ggr om dagen för att smälta skiten med varmvatten.
Har provat allt för att den ska avfrosta men icke..  fiR: Ha en god jul alla värmepumpsägare.
« Senast ändrad: 12 december 2008, 11:23:36 av Norrman »

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
SV: Ã…rlig tradition. HE*VE*E PUMPEN HAR FRTST. TE9-DKE
« Svar #1 skrivet: 16 december 2008, 08:02:25 »
Låter ju dock som om han har en läcka på den.
Har han läcksökt vid felsökningen?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ã…rlig tradition. HE*VE*E PUMPEN HAR FRTST. TE9-DKE
« Svar #2 skrivet: 16 december 2008, 11:18:40 »
Synd att du haft otur med en TE9DKE då dom brukar fungera klockrent
En och annan fläktmotor har bråkat men annars en mycket bra maskin.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!