Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IngÃ¥ng "VVP" pÃ¥ kretskortet, vad är det? Rego 600+Greenline C9  (läst 807 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kassettband

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag såg en tom kontakt märkt VVP på kretskortet, bredvid GT3. Vad är det? Dessutom finns en lös kontakt som ser ut att ha rätt längd på sladden för att passa just där (till vänster i bild). Hittar ingen info om VVP i manualen.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4712
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
En givarkabel du får försöka följs den och se vart den går, alla dom som sitter är givare.

Utloggad Kassettband

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
En givarkabel du får försöka följs den och se vart den går, alla dom som sitter är givare.
Jo, det är en givare eller styrning, det förstår jag. Jag tänkte bara jag skulle slippa skruva av sidoplåtarna och följa sladden (den går in i kabelstammen som försvinner in bakom varmvattenberedaren.) Om den där sladden nu ska sitta där.
VVP, vad skulle det kunna vara? Är kortet förberett för att kunna styra cirkulationspumpen till elementen eller nåt sånt?

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4712
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
VP kan kopplas ihop med andra enheter med,  som tank extra VVB eller liknande, VVP kan vara varmvattenpump och dÃ¥ ger den en signal för att starta en pump och ladda. Det är ingen garanti frÃ¥n mig utan bara ett antagande. Fungerar allt som det ska, sÃ¥ bry dig inte just nu, utan sätt dig in i manualen ( finns inte som VVP i el-schemat )  och ring dom och frÃ¥ga vad det är.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!