Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Redigering av trÃ¥dar Ã¥ ämnen  (läst 6293 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
Redigering av trådar å ämnen
« skrivet: 18 oktober 2007, 12:48:12 »
hej
undrar lite vad det är för regler som gäller för forumet och vad som krävs för att inlägg ska redigeras bort ?

skrev ett inlägg i morse som jag inte tror nån upplevde som störande,,nu då jag kollar så e det bort plockat

jag förstÃ¥r fullt ut att duma Ã¥ inlägg för att jävlas plockas bort,men att plocka bort inlägg för att dom möjligtvis kan va lite obekväma för ägaren av forumet 
tycker jag liknar grov begränsning av yttrande friheten.....

har man regler som gäller i forumet så hoppas jag å vill att samma regler ska gälla alla
stor som liten
följer man reglerna stenhårt en gång så förväntar jag mig att samma regler gäller andra

har jag fattat nått fel eller.....

Utloggad leat

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar tysta värmepumpar! Understatement.
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #1 skrivet: 19 oktober 2007, 18:13:40 »
FörstÃ¥r faktiskt inte vad detta forum har med yttrandefrihet att göra. Det är ett privat forum, kan inte tänka mig att ägaren har nÃ¥gra förpliktelser Ã¥ yttrandefrihetens vägnar. Detta är en kommersiell webbsida som ägaren tjänar pengar pÃ¥. Grunden för att tjäna pengar är aktiva besökare. Hindras besökare frÃ¥n att yttra sig försvinner självklart vissa, och intäkterna pÃ¥verkas. Detta är en balans ägaren till forumet  mÃ¥ste hÃ¥lla, men det har knappast nÃ¥got med yttrandefrihet att göra.
2.5 suterrängvilla Sthlm på 240 kvm boyta + 60 kvm biyta. Golvvärme betong bottenplan och entréplan. Övre plan loft utan värme. Braskamin för entréplan och loft. Byggd 1994. 2 vuxna + 3 barn.
Förbrukning 2006 22.5 MWh. ES480
Förbrukning 2007 24.5 MWh. CE65 sedan Mars
Förbrukning 2008 25 MWh. CE65
HE9DKE bottenplan används endast för komfort.
Daikin 3MXS52 Multi entréplan och loft. Primärt AC.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #2 skrivet: 19 oktober 2007, 21:20:42 »
Här kommer inlägget som jag plockade bort.

Citera
hej
haha verkar som affärer e helt ok...nu mer på forumet

Tycker mig minnas ett gruppköp av nå adaptrar till värmepumpar som verkade va väldigt känslig historia ...men men tiderna ändras...

har inget imot greven å hans vindkraft..tvärt om tycker det e skoj

släng upp nå bilder å logga verket i nån månad få se vart det bär


ps Maijckel
visst vet du om att du inte fÃ¥r skicka privata pm som rör affärer ,du mÃ¥ste ringa eller dra i väg ett mail  ,,,,det e VÄLDIGT noga med vissa saker här pÃ¥ forumet....


Som jag tidigare sagt tillåter jag mer när medlemmar som jag har förtroende för uttalar sig, i detta fall har jag ett visst förstroende för Greven1, men han har fortfarande myckat att bevisa.

I övrigt är det upp till var och en att bedöma varför jag valde att ta bort inlägget.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #3 skrivet: 20 oktober 2007, 01:02:25 »
hej
joo det va det inlägget som du plockade bort

å joo det va lite spänt om adaptrarna som vi köpte i lag mest för att slippa betala frakt på en liten sket grej ... så vi gruppköpte 5 st å delade på frakten
å varje enskild persson fick sen betala avgiften på ett vaderat brev
för att få hem grejerna till sig
på det viset sparade vi in säkert hmm 40kr per skalle eller nått sånt

har jag tur så tjänade jag ca 3 kr på varje grej som jag typ avrundade bort för att det skulle bli jämna 10kr att betala

har jag fattat det fel då ? att man får göra affärer genom pm funktionen
vill gärna veta vad som gäller





Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #4 skrivet: 20 oktober 2007, 07:54:49 »
Även om inte alla vet det så vet jag att du en tid funderat på att starta eget (skriver detta då du själv lyft diskussionen) och att börja sälja adaptrar, om än utan vinning, skulle ha kunnat vara ett första steg för dig i en sådan satsning.
I vart fall fanns det (enligt mig) en stor chans att du hade utökat din "hjälpsamhet" om jag låtit dig hållas med "gruppköpen" i forumet och via PM.
Så när det gäller det specifika fallet med adaptrarna handlade jag i förebyggande syfte för att du inte skulle börja använda dig av forumet som en gratis marknadsföringskanal om/när du utökade din hjälpsamhet gentemot allmänheten.

Jag har inte alls något emot att du eller andra startar eget oavsett om det konkurrerar med min verksamhet eller ej, men jag har inte för avsikt att tillåta någon bygga upp sin verksamhet genom att marknadsföra sina produkter i inlägg eller via PM i forumet.
Detta gäller både adaptrar, vindkraftverk, loggrar eller andra saker, detta oavsett om jag själv säljer eller skulle kunna komma att sälja produkterna ifråga.
Vill man marknadsföra sig i forumet kan man antingen köpa en annonsplats eller en "egen tavla" i tillverkare/leverantörsforum.

De som redigeras har naturligvis sin fulla rätt att ifrågasätta detta, och jag förklarar gärna varför jag redigerat eller plockat bort ett inlägg, men helst inte i den "tråd" det skett i, detta av den enkla anledningen att det allt som oftast förstör den diskussion som tidigare pågått i tråden ifråga.
Att som nu ta upp frågan i en egen tråd är mycket bättre och ger mig en chans att förklara mitt handlande så att även andra kan få en förklaring.
Helst ser jag dock att personer som blivit redigerade eller fÃ¥tt ett/flera inlägg bortplockade kontaktar mig via PM eller mail och de vill ifrÃ¥gasätta mitt handlande, oftast har de som blivit redigerade eller fÃ¥tt inlägg bortplockade förstÃ¥else för mitt sätt att agera och ifrÃ¥gasätter inte mitt sätt att administrera forumet mer, men det finns naturligvis undantag - du är ett av dem Dr Chun-Lan  ;)

Däremot kan jag inte hindra folk som är intresserade av att köpa en generator av Greven1 att kontakta honom via PM eller mail, inte heller har jag någon sådan vilja.
Däremot tillåter jag inte Greven1 eller någon annan att försöka sälja via PM, skulle jag på något sätt bli medveten om att sådant sker kommer jag att varna personen ifråga och om det inte hjälper stänga av densamme.

Jag läser inte PM men blir ibland varse om vad som försiggår, skall försöka förklara hur det går till:

När någon får ett PM skickas ett mail till denne för att visa att det finns ett PM till personen ifråga, i mailet finns meddelandet bifogat och dessutom en länk till forumets PM-funktion.
Om man istället för att klicka på länken och svara i forumets PM-funktion svarar på mailet (som skickats ut av "forumet") kommer meddelandet till mig eftersom jag är administratör, jag kan då läsa både svaret och det ursprungliga PM:et.

Har t.ex säkert läst en handfull PM till/frÃ¥n dig Dr Chul-Lan.  :o :o :o

Min uppfattning är alltså att jag rätt snart kommer att se om/när någon använder PM-funktionen för att marknadsföra sina produkter.

Greven1 har skrivit rätt många inlägg i forumet som jag redigerat och alltid visat förståelse för de redigeringar jag gjort, han vet att han ligger på gränsen (och ibland över den) och tar det hela med jämnmod, något som jag tycker är mycket sympatiskt.

Att han som du efter 1 år fortfarande skulle kommentera en av de många redigeringar jag gjort i hans inlägg ser jag som mycket osannorlikt.
« Senast ändrad: 20 oktober 2007, 07:57:31 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3404
  • Karma +4/-7
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #5 skrivet: 20 oktober 2007, 09:18:04 »
Rickard, rent personligen sÃ¥ hÃ¥ller jag nog med Dr. Chun-Lan lite grann.  Det verkar vara ganska stor skillnad mellan vad vissa personer (Greven) och vissa andra (t.ex. Dr. Chun-Lan) tillÃ¥ts göra.  Jag tycker nog att inläggen/uppläggen fÃ¥r bedömas efter deras innehÃ¥ll och inte ev. misstankar man har om framtiden.  En diskussion om gruppköp medlemmar emellan verkar för mig mycket mer "oskyldigt" än det som t.ex. Greven fÃ¥r härja ganska fritt med här.  Jag tycker själv att gruppköp är en utmärkt metod för att fÃ¥ ner kostnaderna ibland och ibland enda praktiska lösningen där man bara kan köpa vissa saker i stora mängder.  Tycker den typen av inlägg hör mycket mer hemma här pÃ¥ forumet än Grevens ganska tveksamma inlägg.

Men i slutändan är det ju ändÃ¥ du som bestämmer och du fÃ¥r göra precis som du vill.  Men om du nu skulle vilja vill veta vad t.ex. jag tycker, sÃ¥ tycker jag nog att man fÃ¥r sätta upp lite mer strigenta regler som man kan följa lite lättare och som gäller för alla.  Och ärligt talat... ta bort det där om att man inte fÃ¥r diskutera produkter som konkurrerar med din WEB-butik.  Gör reglerna neutrala frÃ¥n din WEB-butik, jag tror/hoppas att dina produkter klarar sig pÃ¥ egna meriter.

Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #6 skrivet: 20 oktober 2007, 12:55:23 »
Det är naturligvis omöjligt att göra alla till lags, och det har jag väl egentligen aldrig haft en tanke på heller, jag försöker bara hålla en sådan nivå att forumet inte missbrukas av någon.

Och som sagt, Grevens inlägg redigerar jag nog i runt 50% av fallen, kanske inte tillräckligt, men jag försöker ta bort alla direkta reklaminlägg och sånt som är uppenbar reklam.

Däremot vill jag inte att Greven skall lessna på forumet för att hans inlägg blir bortplockade eller så kraftigt redigerade att han anser sig mobbad, hans utvecklingsvilja och engagemang tycker jag är föredömligt och jag hoppas han lyckas med något av det han företar sig.

När det gäller webshopen så försöker jag hålla en rimlig nivå på redigeringarna, så länge ingen med vett och vilja försöker marknadsföra egna eller andras kommersiella lösningar så lämnar jag som regel inläggen i fred.
Bara igår såg jag i alla fall ett par inlägg som kan komma att resultera i "konkurrerande" lösningar - utan att jag plockade bort eller redigerade inläggen.

Jag har förståelse för att vissa som vuxit upp med inställningen att "allt på internet är fritt och kan brukas eller missbrukas som man behagar" tycker att jag är för stringent, men å andra sidan finns det många som ser det som helt naturligt att andra inte får marknadsföra sina lösningar i mitt forum, jag tror jag har hittat en rätt bra nivå på vad jag tillåter och inte tillåter nu även om jag som sagt aldrig kan göra alla nöjda.

Citera
Jag tycker nog att inläggen/uppläggen får bedömas efter deras innehåll och inte ev. misstankar man har om framtiden.

Om jag inte skulle agera efter mina aningar eller misstankar om framtiden skulle jag vara naiv och garanterat få mycket mer jobb den dagen jag bestämde mig för att sätta ned foten.
Att gå in i framtiden utan att ha gett den en tanke (och agera därefter) anser jag vara direkt korkat.

När det gäller regelverket ser jag väldigt gärna förslag på helt nya skrivningar som kan förtydliga dessa, vem som helst får gärna plita ihop nåt, och gillar jag det så lägger jag in det istället.
Jag anser dock att det är svårt att sätta solklara regler när jag inte har som mål att vara helt rak i alla beslut, t.ex. tillåter jag att gamla kända medlemmar skriver mer kritiska eller positiva inlägg om t.ex. värmepumpar, leverantörer eller tillverkare - detta baserat på den erfarenhet jag fått genom åren där jag sett att de flesta som medvetet och för egen vinning försöker "marknadsföra" eller "skada" produkter eller företag är de som kommer in som helt nya i forumet.
Jag anser alltså inte att man inte alls får marknadsföra en viss vara eller ett visst företag, men jag kräver att jag själv känner den som skriver så pass väl att jag har förtroende för att det som skrivs också är sant eller i vart fall uppriktigt menat.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #7 skrivet: 20 oktober 2007, 14:28:22 »
Jag tycker Rickard ska vara envåldshärskare, det är faktiskt mest demokratiskt, hur dumt det än kan låta. Men då slipper det bli nåt ifrågasättande av vad som ska tillåtas eller inte, det är bara å rätta sig efter vad Rickard bestämmer. Inte för att det kommer att bli 100% rättvist i någras ögon, eller 100% objektivt, men va då? Vi vet iaf vad som gäller å har bara det å inget annat att behöva rätta oss efter..., enkelt.

mvh humlan.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #8 skrivet: 20 oktober 2007, 16:50:49 »
Jag tycker Rickard ska vara envåldshärskare, det är faktiskt mest demokratiskt, hur dumt det än kan låta. Men då slipper det bli nåt ifrågasättande av vad som ska tillåtas eller inte, det är bara å rätta sig efter vad Rickard bestämmer. Inte för att det kommer att bli 100% rättvist i någras ögon, eller 100% objektivt, men va då? Vi vet iaf vad som gäller å har bara det å inget annat att behöva rätta oss efter..., enkelt.

mvh humlan.

Nej för fan låt Dr Chun-Lan vara härskare här på forumet..... då skulle det i stort sett vara ok att skriva vad som helst.... ;D
Dr:n äger  men inte forumet.... ;)


//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #9 skrivet: 20 oktober 2007, 17:45:08 »
hej

jag fixar att leva med att bli redigerad,det händer ju inte så ofta

men det vore bra om rickard messde mig å gav mig en hint om när man kvalat in i elitskaran som får lite mer förståelse och tolerans än en nybörjare
då vet jag ochså att man e lite kung å inte bara Dr

vill man göra affärer sÃ¥ gÃ¥r det fint "utan"  att anonsera här pÃ¥ forumet Ã¥ visst
det finns folk som fattar vet att du kollar av deras privata pm...vet av flera som vägrar
diskutera nått i den stilen på pm
det e telefon eller ren mail som gäller,,förmodligen av rädsla för storebror....

tycker det e lite synd
jag frÃ¥gar för att jag e intresserad av en produkt som jag vet att xxx säljer 
han behöver inte prångla på mig den grejen för jag vet vad jag vill ha å kollar iregel bara upp priset genom ett pm

fast det kvittar


Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #10 skrivet: 21 oktober 2007, 02:48:03 »
Citera
vill man göra affärer sÃ¥ gÃ¥r det fint "utan"  att anonsera här pÃ¥ forumet Ã¥ visst
det finns folk som fattar vet att du kollar av deras privata pm...vet av flera som vägrar
diskutera nått i den stilen på pm
det e telefon eller ren mail som gäller,,förmodligen av rädsla för storebror....

Det är i och för sig bra att det inte diskuteras affärer via PM, men jag har aldrig kollat av några PM, vet inte hur man gör, och även om jag visste tror jag inte att jag skulle göra det...

Även om jag förstår att folk snackar "skit" om mig så vill jag helst inte läsa det så därför har jag ingen vidare vilja att läsa sånt som inte är menat för mina ögon.

Citera
tycker det e lite synd
jag frÃ¥gar för att jag e intresserad av en produkt som jag vet att xxx säljer 
han behöver inte prångla på mig den grejen för jag vet vad jag vill ha å kollar iregel bara upp priset genom ett pm

Som sagt, vill man ha ett pris från någon "i branshen" så är det bara att PM:a, precis som jag skrev, jag ser hellre det än att ett enskilt företag får exponera sina priser i forumet.

PM där någon begär ett pris är alltså helt OK, men företag som använder sig av PM-funktionen för att sälja/marknadsföra är inte ok.
« Senast ändrad: 21 oktober 2007, 08:03:30 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #11 skrivet: 21 oktober 2007, 08:06:25 »
Citera
men det vore bra om rickard messde mig å gav mig en hint om när man kvalat in i elitskaran som får lite mer förståelse och tolerans än en nybörjare
då vet jag ochså att man e lite kung å inte bara Dr

Jag lovar att jag ska "messa" dig när den dagen kommer, jag tolererar redan en hel del från dig, men visst, skulle du plötsligt ändra dig och bli saklig och seriös i alla dina inlägg skulle du kunna uppgraderas ytterligare.
Läs t.ex de senaste 10 inläggen från CarlN (som verkligen bidrar med mycket hjälp och sak-kunskap i forumet) och från dig och jämför så ser du skillnaden som jag ser det i alla fall.
« Senast ändrad: 21 oktober 2007, 08:11:25 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Redigering av trådar å ämnen
« Svar #12 skrivet: 21 oktober 2007, 11:31:10 »
hej
bra då är det mästa utrett ....å visst jag vet att jag inte alltid är mest vuxen eller gravallvarlig i mina poster/inlägg

men gillar folk inte det jag svammlar om eller skriver så står det ju var å en fritt att inte läsa
en del av det jag skriver är faktiskt inte så dumt LOL

måste ju villigt erkänna att i bland jävlas man lite å vägrar ge med sig även om man vet att
man har tunt pÃ¥ fötterna  men det gäller oftast vissa debatörer här pÃ¥ forumet  >:D


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!