Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Gree Fairy 25  (läst 3319 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rakkuraj

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Gree Fairy 25
« skrivet: 29 september 2020, 05:53:00 »
Är både ny på forumet och tänker bli ny som värmepumpsägare. Jag tittar bl a på en Gree Fairy 25 som ska sitta i min lilla verkstad på 40 m2 i kallaste Norrland. Problemet är att det inte finns något att läsa om Gree, världens största värmepumpstillverkare  :o från konsumenter. Hittade en recension på Youtube på Hindi och Urdu men den hade jag inte stor nytta av.

Det är en den negativa åsikter om "Kinapumpar" på detta forum men varför skulle den vara sämre när de kan lova 5 års garanti. Har svårt att tro att världens största tillverkare bara gör dåliga pumpar.

Men till saken, vågar jag köpa en Gree eller ska jag satsa på ett tryggt kort från ett i Sverige mer känt märke?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Gree Fairy 25
« Svar #1 skrivet: 29 september 2020, 07:58:30 »
5års garanti ser jag personligen inte som en kvalitetsstämpel , andra märken som har 5års garanti men som inte direkt visat sig vara någon höjdare.

Har du återförsäljaren i dina trakter som har referenser på att dom fungerar bra ”i kallaste Norrland” och priset är rätt så är det bara att köra.
Tänk på att fungerar och fungerar bra kan vara 2 helt olika saker.

Antar nu att återförsäljaren av Gree modellen säger att det är rätt effekt för din fastighet och vad är prisskillnaden mot ett känt märke med samma effekt/effektivitet i dina trakter ?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Rakkuraj

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Gree Fairy 25
« Svar #2 skrivet: 29 september 2020, 20:56:47 »
Prisskillnaden mot ett känt märke (IVT) är 1500 kr, installerat och klart.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Gree Fairy 25
« Svar #3 skrivet: 29 september 2020, 21:21:27 »
Prisskillnaden känns för liten.

Om man nu inte blir påtvingad dyr service vartannat år för att garantin ska gälla !
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Possa

  • Gäst
Possa
SV: Gree Fairy 25
« Svar #4 skrivet: 03 oktober 2020, 21:09:21 »
Gree tycker jag du ska akta dig för. Driftsäkerhet lika med noll. Antingen har du fått ett dyrt pris på Gree pumpen eller ett bra pris på IVT pumpen. Kör IVT utan att blinka.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!