Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: gästen
« skrivet: 11 mars 2007, 19:42:54 »

Lille Olle har väl köpt den någonstans och.........han får väl fixa fram ersättning...På honom bara! vet du var han köpt maskinen? Ta reda på det och återkom... 



"Frågan är vem du ställer kravet emot, säljande bolag eller installatör?
Är det "lilla olles kyl och meck" kan det ju vara svårt att få sin vilja fram fort så in i vassen. Stämmer man dom så går dom väl omkull så då kanske man behöver lite silkesvantar."
Skrivet av: Guest
« skrivet: 11 mars 2007, 19:20:36 »

Zaibot Om det er en Sveriepump du har rekommenderar jag att du ringer Kinnan och frågar efter en seriös
reparatör i närheten av dig...!!

BjörnK
Skrivet av: Paxmax
« skrivet: 06 mars 2007, 00:10:06 »

Wow... ett helt jäkla kvartal utan resultat?!! :o Vid det laget hade jag nog gjort en "gökboet", dvs lyft av pumpen, knatat in på huvudkontoret slängt skiten på ansvariges mahognyskrivbord... med media på plats.
Ett kvartal utan åtgärd är sjukt lång tid.
Frågan är vem du ställer kravet emot, säljande bolag eller installatör?
Är det "lilla olles kyl och meck" kan det ju vara svårt att få sin vilja fram fort så in i vassen. Stämmer man dom så går dom väl omkull så då kanske man behöver lite silkesvantar.
Är det ett större bolag så skulle jag kontaktat advokat mkt tidigare för rådgivning.

Kan väl inte vara så att tillgången på uppdaterade DKE enheter är en bristvara?
(Enl. Pana själva så fiser dom väl ut hela sveriges L/L-VP behov på en eftermiddag)
Skrivet av: Zaibot
« skrivet: 05 mars 2007, 22:35:05 »

Min pajade i början på december med H16-fel, felanmälde dagen efter till min återförsäljare. Har fortfarande inte fått den utbytt. Har ringt ett flertal gånger och han säger hela tiden "snart, om nån vecka osv". Vad ska jag göra?
Skrivet av: Paxmax
« skrivet: 05 mars 2007, 19:07:03 »

Just beträffande H16 så är/borde alla snart vara informerade om vad som gäller eftersom media är inblandad osv. Det är en STOR (katastrof) grej för hela marknaden, då borde kunden förstå att det tar lite tid att ordna det för alla.

Naturligtvis så finns det alltid folk som tror hela världens armada av kyltekniker väntar på just hans problem...

Bästa är att man har material förberett och pådyvla en väldigt ivrig "gnällspik". Som installatör borde man satt sig ner 1 timme nå'n kväll -samlat all tillgänglig information med länkar till tidningarna och lite väl vald läsning om vad som orsakade problemet och dess omfattning. Lämna det till kund.
Då kanske dom hajjar att det är inte lönt att gnälla/tjata: för varje minut på telefonen som vederbörande ylar så fördröjer det återbesöket till honom själv per automatik.

Jag är själv proffessionell kverulant och jävligt jobbig kund att ha och göra med sålänge jag inte har en klar bild över vilka åtgärder som görs närdå för att lösa mina bekymmer. Känner jag mig informerad så blir jag lite lugnare.
Hellre en tidsangivelse som dom garanterat håller än en tid som skjuts upp 3 ggr, sån't får en och lacka ur rejält.
Hellre att dom hör av sig när deadlinen går ut, än att jag tvingas ringa upp 7 ggr för att få tag på "någon", då lackar jag ut rejält.
Skrivet av: Guest
« skrivet: 05 mars 2007, 18:47:29 »

...naturligtvis skall alla kunder få hjälp..MEN de skall ha hjälp i tur och ordning Den kund som ringer eller kommer in och tjatar och "skriker" har absolut ingen förtursrätt. Du som "skriker" är tydligen den som tränger dig före i butikerna och andra ställen där man utmärker sig. Så de som är tysta och accepterar läget skall enligt några av er vänta tyst i sitt lilla hörn.
Fy Fan.......så cyniskt!

Cynisk? Jag väljer att kalla det verklighet! Så fungerar det oavsett vart du går. Om det är rätt derimot det kan jag hålla med om
att det inte är. Det är självklart att alla kunder skall få hjälp och man ska ju sträva efter att ha samma goda service mot alla. Men
när det dyker upp en situation där en kund tror att han är den enda på planeten som investerat i en L/L värmepump av märket
Panasonic så säger det sig självt att man måste få tyst på denna människa fort som attan innan han eller hon hinner skapa ett
h*vete för oss i framtiden.

Turordning är ju givetvis bra men måste även den vika om situationen kräver det. Jag kan bara säga att det är j*vligt skönt att
det inte finns många kunder som nämnt ovan ???

BjörnK
Skrivet av: Gäst 999
« skrivet: 05 mars 2007, 14:36:50 »

Om man skall slippa problem med arga kunder så är bästa lösningen att boka en tid åt dom direkt så dom har en tid att se fram emot, sen om den är en månad framåt spelar ingen roll bara dom har en tid brukar dom förstå men om dom inte hör någonting blir dom frusterade.... *vinkar*
Skrivet av: Paxmax
« skrivet: 05 mars 2007, 13:19:04 »

...naturligtvis skall alla kunder få hjälp..MEN de skall ha hjälp i tur och ordning Den kund som ringer eller kommer in och tjatar och "skriker" har absolut ingen förtursrätt. Du som "skriker" är tydligen den som tränger dig före i butikerna och andra ställen där man utmärker sig. Så de som är tysta och accepterar läget skall enligt några av er vänta tyst i sitt lilla hörn.
Fy Fan.......så cyniskt!
Jag tror åxå på turordning, bara alla vet om det, och att alla får en slags tidsuppfattning hur lång tid det tar.
Däremot kan jag acceptera att vissa får förtur pga praktiska skäl d.v.s är det två pumpar precis intill varann så är det ju korkat att åka 2 mil därifrån och sen tillbaka bara för att "turordningen" dikterar det. Man måste ju tänka på installatör'n åxå, han vill ju hjälpa så många som möjligt på kortast tid.
Skrivet av: gästen
« skrivet: 05 mars 2007, 12:09:21 »

...naturligtvis skall alla kunder få hjälp..MEN de skall ha hjälp i tur och ordning Den kund som ringer eller kommer in och tjatar och "skriker" har absolut ingen förtursrätt. Du som "skriker" är tydligen den som tränger dig före i butikerna och andra ställen där man utmärker sig. Så de som är tysta och accepterar läget skall enligt några av er vänta tyst i sitt lilla hörn.
Fy Fan.......så cyniskt!
Skrivet av: novell
« skrivet: 05 mars 2007, 11:40:53 »

Min dog den 16/1 fick en ny ganska precis en månad senare, efter tre veckor skickades ett försynt sms, veckan senare var den på plats. Min granne som också fick h16, fick vänta ytterligare ett par veckor. (Utan sms).
Vid sådana här tillfällen tror jag att det frångås lite från först in först ut...
Lite kul var helsidesannonsen på Aftonbladet igår från Panasonic. Välj Sverigepumpen, välkommen till gänget tror jag det stod. De kunde kanske skriva h16-familjen;)
Hoppas det är över nu, för nu fungerar den iaf...
Skrivet av: Raffen
« skrivet: 05 mars 2007, 10:21:31 »

Jag föredrar att avhjälpa 'besvärliga' kunder snabbt och effektivt. Då kanke jag inte får något otrevligt besök i butiken och en
massa dålig PR. Kunden är faktisk den bästa försäljare man kan ha....om kunden är nöjd vill säga....och det är han vel om man
ger snabb och effektiv service...??!!

Att hålla efter bara för att kunden står på sig är ju som att sakta men säkert gräva sin egen grav....

BjörnK

Här har vi den helt riktiga analysen och det absolut rätta svaret på detta lilla problem från BjörnK, som ju verkar vara helt verklighetsförankrad som person. Denna teori styrker ju också helt min uppfattning om att det tyvärr är den som skriker mest och högst som brukar få hjälp först, medan de som är tysta och snälla är de som brukar få vänta längst. Detta är ju en gammal oskriven regel som gäller och funkar inom de allra flesta områden i samhället, och det vore ju högst underligt om LV-pumpsmarknaden skulle vara helt unika genom att inte bry sig om detta, alt skapa en regel med motsatt verkan, vilket naturligtvis skulle bli förödande för dem. 
Skrivet av: tracker
« skrivet: 05 mars 2007, 09:49:05 »

joo
Så är det ,dom flesta föredrar att vänta lite när man förklarar varför

Snart har det gått två månader och de har inte ens hört av sig om när det blir fixat.

ja om ngn bara har förklarat varför, men så verkar det inta att vara i detta fall.
Skrivet av: tolins
« skrivet: 05 mars 2007, 07:35:04 »

Så är det ,dom flesta föredrar att vänta lite när man förklarar varför
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 05 mars 2007, 07:28:21 »

Vad jag menar är bara att det finns en risk att de som skriker för högt kan få en lagermaskin som inte har åtgärdats, bara för att få tyst på kritiken...
Skrivet av: Guest
« skrivet: 04 mars 2007, 22:36:33 »

Jag föredrar att avhjälpa 'besvärliga' kunder snabbt och effektivt. Då kanke jag inte får något otrevligt besök i butiken och en
massa dålig PR. Kunden är faktisk den bästa försäljare man kan ha....om kunden är nöjd vill säga....och det är han vel om man
ger snabb och effektiv service...??!!

Att hålla efter bara för att kunden står på sig är ju som att sakta men säkert gräva sin egen grav....

BjörnK
Skrivet av: gästen
« skrivet: 04 mars 2007, 21:04:57 »

...så är det bara...jag kan tänka mig att de andra agerar på samma sätt....................
Skrivet av: Raffen
« skrivet: 04 mars 2007, 14:01:23 »

GARANTERAT den som skriker mest kommer att få vänta ett par veckor extra. Den kund som är timid och sansad kommer först. Dock så gäller turordning.

Tror du på "tomten" också eller??  ;D  ;D  *vinkar*
Skrivet av: gästen
« skrivet: 04 mars 2007, 13:44:26 »

GARANTERAT den som skriker mest kommer att få vänta ett par veckor extra. Den kund som är timid och sansad kommer först. Dock så gäller turordning.
Skrivet av: Raffen
« skrivet: 04 mars 2007, 13:34:04 »

Jag håller fortfarande inte med, utan upprepar mitt råd: Den som skriker mest och högst brukar få hjälp först, medan de som är tysta och snälla är de som brukar få vänta längst. För visserligen kan det väl ta några veckor att få fram en ny maskin och jag tror ju inte att man skulle ta risken att sätta upp ytterligare en "H16" så den möjligheten är ju verkligen långsökt och finns väl knappast på kartan, utan de är med all sannolikhet upptagna med ordinarie installationer eller annat arbete, och har säkert inte högsta prioritet på dessa ärenden.
Skrivet av: gästen
« skrivet: 04 mars 2007, 09:37:51 »

det är ju så att det är MÅNGA maskiner som skall bytas och att Panasonic helt enkelt inte hinne leverera...håller med föregående talare . Den som vänta på något gott.........
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 04 mars 2007, 00:43:28 »

Ju längre du får vänta, desto större chans att du får en maskin som verkligen fungerar - se det från den positiva sidan...
Skrivet av: Guest
« skrivet: 03 mars 2007, 20:32:18 »

Var har du köpt pumpen och vem har installerat den? Är det en Sverigepump eller en 'fulpump'? Inte för att det ska ha någon
betydelse men det kan ju vara så att säljare/installatör inte är riktigt seriös. Är det en Sverigepump kan du ringa Kinnan och
be om hjälp från dom. I dom fall jag har haft H16 har det tagit 2-3 veckor innan utbytesmaskinen kommer. Själva bytet av
utedel går ju relativt snabbt men kylan kan ju vara ett problem...

BjörnK
Skrivet av: Raffen
« skrivet: 03 mars 2007, 18:55:14 »

Det är ju helt rätt kjell62!
Den som skriker mest och högst brukar få hjälp först, medan de som är tysta och snälla är de som brukar få vänta längst.
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 03 mars 2007, 17:17:13 »

Min panasonic E9DKE som jag haft i ett och ett halvt år gick i sönder för 6 veckor sen. Inget konstigt med det, garantin gäller ju. Men nu tycker jag att jag väntat lite väl länge. Ska de fixa apparaten när vintern är förbi? Det är ju nu man behöver värmepumpen som mest. Vet ni om det finns nån maximal väntetid? Det kan väl inte vara rimligt att behöva vänta i över en månad. Snart har det gått två månader och de har inte ens hört av sig om när det blir fixat.

 Du får ringa å TJATA det brukar hjälpa ?
 Vad är det för fel på din maskin ?
 Nu såg jag vad felet var H 16
 mvh Kjell  *vinkar*
Skrivet av: luddaren
« skrivet: 03 mars 2007, 17:07:59 »

Min panasonic E9DKE som jag haft i ett och ett halvt år gick i sönder för 6 veckor sen. Inget konstigt med det, garantin gäller ju. Men nu tycker jag att jag väntat lite väl länge. Ska de fixa apparaten när vintern är förbi? Det är ju nu man behöver värmepumpen som mest. Vet ni om det finns nån maximal väntetid? Det kan väl inte vara rimligt att behöva vänta i över en månad. Snart har det gått två månader och de har inte ens hört av sig om när det blir fixat.

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!