Hej
Har en Thermia villa från -98 som jag försöker göra lite smartare inför vinterns elrace.
Har sedan tidigare monterat ett motstånd över utomhusgivaren/termistorn med en shellypuck för att kunna styra pumpens tillverkning av radiatorvatten till nattetid.
Saknar dock rumsgivaren, Thermia säljer inte den längre.
Har sökt länge och väl, även varit i kontakt med Thermia för att försöka få reda vilken termistor det ska vara men jag hittar ingenting.
Värdena temperatur/ohmtal har jag i installationsmanualen men jag kommer inte längre än så.
Är det någon som har koll på det eller som är duktigare än mig på att googla :-)
På Elfa har jag hittat en termistor som ligger på 2,2kohm vid 25 grader, ungefär rätt, men K-värdet stämmer inte överens så temperaturen/ohmtalet ändrar sig alldeles för mycket för att stämma överens med de värden pumpen behöver när temperaturen går uppåt eller nedåt.
Måste ju finnas nån installatör som har varit i branschen länge och som har koll

Har sett att det finns rumsgivare av andra tillverkare som skulle kunna passa, dock kostar dessa tusenlappar så det känns som ett onödigt dyrt alternativ.