Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Donera  (läst 15760 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Donera
« skrivet: 03 april 2005, 21:39:54 »
Varmepumpsforum.com tar inte betalt för den kunskap och de svar som finns eller vi ger i forumet.
Till exempel så kan vi räkna fram en oberoende kalkyl för berg/mark/luft-vattenvärmepumpar, kalkylen är gratis, men som du säkert förstår så satsas viss tid på att göra och presentera kalkylen. Detsamma gäller för övrigt allt annat underhåll samt inläggskrivande i forumet, det tar tid...
Vår förhoppning är att kunna hjälpa dig att fatta ett välgrundat beslut inför ett köp av värmepump, eller hjälpa dig förstå hur din "gamla" värmepump fungerar för att på så sätt kunna optimera den efter de förutsättningar som du har.

Vi hoppas att varmepumpsforum.com och den kunskap som fömedlas här kan hjälpa er att spara pengar, tid och kraft och har därför öppnat vårt konto för donationer.

De som trots att det är gratis vill skänka en slant, som tack för hjälpen, kan därför göra det på Varmepumpsforums bankgiro för donationer. Bg.nr. xxxx-xxxx (Se nedan)

Märk inbetalningen med "donation" och namn (namn valfritt).

Ett annat sätt som ni (gratis) kan stödja min verksamhet är att länka från er eller ert företags hemsida till detta forum, ju fler inlänkar jag får desto högre rankas jag av sökmotorerna och desto fler besökare jag jag attrahera.

Tack på förhand för all eventuella donationer eller inkommande länkar.

/Rickard

Jag tackar för de bidrag jag fått, men nu stänger jag butiken vad avser donationer.
Jag har sedan en tid fått så pass bra ruljans på min verksamhet att jag inte anser det nödvändigt att be om donationer från er användare.
Vill ni stötta detta forums fortsatta existens kan ni istället besöka mina annonsörer (de betalar inte för klicken utan har en fast månadskostnad), köpa produkter i min webshop www.varmepumpsforum.com/catalog eller, om ni skall köpa värmepump, prova värmepumpsforums oberoende offerttjänst www.energioffert.se

Jag låser denna tråd under helgen, den som vill kommentera detta får gärna göra det nu under fredagen (08-03-07)

MVH

Rickard
 
« Senast ändrad: 07 mars 2008, 16:21:23 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Janne El-Energi

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 2173
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • sxa
SV: Donera till forumets fortsatta drift?
« Svar #1 skrivet: 16 augusti 2005, 22:06:27 »
Rickard jag skickar in donation till ditt konto. Gör det via databank.

Citera
Varmepumpsforums bankgiro för donationer. Bg.nr. 5004-7786
Märk inbetalningen med "donation" och namn (namn valfritt).


Att  har möjlighet att använda och läsa i forumet är jag dig mycket tacksam för ett bra och väl planerat forum.
Hoppas det får vara så framöver. Man lär sig och diskutera teknik i detta forum gör det intressant.

Leveransen kom fram finns nu i funktion. Visar resultat senare under loggnings tråd.
Hoppas du är nu färdig med ditt bygge och kommer ha mycket glädje av det under höst/vår
Mitt råd försök sen inreda det med mycket växter så får du ett härligt rum att i sitta i lugn och ro
med relax och en bok. Låt det ej bli ett dator rum utan ta en god bok eller lyssna på någon bra musik.
Det tycker jag är avkopplande och bra.

MVH
Janne
Luft-Vatten VP  i SkÃ¥ne NIBE 2010-6 med SMO10 VXV och Ack  tank för VV förvärmning BORÖ TI500L/B15L/BF15L/K12x28 och sep 100l El-ber.
Bostad 1,5 plan 175 m2 boyta . Vattenburen värme ---(konverterad frÃ¥n dirktv. EL)fläktkonvektor+ radiator system+Golvvärme --(VinterträdgÃ¥rd  med  pool ).

"Behovs anpassad körning".  Ej Standard lösning enl NIBE.  VP i sep byggnad med kulvert till bostaden.

El -förbr  tidigare 39000. Förbr 2005 28000 kwh "  ca 11000 kWh besparing" HH el ca 12000kWh. 2006 förbr sjönk till 24500kWh. Sparade dÃ¥ 15000kWh Nu konv. värmesystemet. Nya mÃ¥l förbr skall sjunka ytterligare till 20000kWh. VA minskade frÃ¥n 380-200m3    4 Ã…RS drift den 13/10-07 GÃ¥ngtid 3700/13900h med start 3500/9700 ggr steg A/B

Utloggad Martin X

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Finland
  • Antal inlägg: 424
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lyssnar pÃ¥ andra, gör sedan helt egna fel.
SV: Donera till forumets fortsatta drift?
« Svar #2 skrivet: 10 oktober 2005, 19:45:02 »
Har lite pengar över på Paynova, tänkte jag skulle donera dessa till driften av forumet om du har ett Paynova konto.

Martin X

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Donera till forumets fortsatta drift?
« Svar #3 skrivet: 10 oktober 2005, 21:14:12 »
Nej det har jag tyvärr inte.
Trots att jag hackar en hel del på datorn (och även handlar en del via nätet) så har jag inte skaffat mig det än.

Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Martin X

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Finland
  • Antal inlägg: 424
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lyssnar pÃ¥ andra, gör sedan helt egna fel.
SV: Donera till forumets fortsatta drift?
« Svar #4 skrivet: 11 oktober 2005, 14:11:32 »
Nej det har jag tyvärr inte.
Trots att jag hackar en hel del på datorn (och även handlar en del via nätet) så har jag inte skaffat mig det än.



Synd, då måste jag väl klura ut nåt annat sätt att bidra, som inte äter upp det mesta i form av omkostnader.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Donera till forumets fortsatta drift?
« Svar #5 skrivet: 11 oktober 2005, 16:05:36 »
Du kommer säkert pÃ¥ nÃ¥t!  :)

Jag har faktiskt funderat på att skaffa mig nån form av konton, men det finns ju minst 3 stora "låtsaspengarkonton", paypal, paynova och nåt mer som jag inte minns namnet på.

Min databank för personliga koder börjar bli full  :-[

Jag måste ju hinna skriva lite inlägg med...
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Ulltieri

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Värmdö
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • www.ulltin.se/vp
SV: Donera till forumets fortsatta drift?
« Svar #6 skrivet: 11 oktober 2005, 20:58:53 »
En slant på väg. Tack för ett bra forum och många bra tips!
 :)
"Remember - Pillage then burn"

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Donera till forumets fortsatta drift?
« Svar #7 skrivet: 12 oktober 2005, 22:45:22 »
Tack själv, utan alla intresserade, kunniga och engagerade medlemmar och besökare skulle detta forum aldrig ha blivt den succe det blivit. *vinkar*
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Anders Jensen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Halmstad/Sverige
  • Antal inlägg: 167
  • Karma +0/-5
  • Kön: Man
  • IVT 9E HT-plus Grundvatten via plattvärmeväxlare
    • www.xenxa.se
SV: Donera
« Svar #8 skrivet: 31 mars 2006, 20:51:42 »
Lite kosing på väg. Stort tack än sålänge :-)
1,5 plans villa,  byggd 1924 pÃ¥ torpargrund.
200 m2 boyta samt 45 m2 uppvärmd biyta.
Tilläggsisolerade väggar och vind. Tidigare 40 000 kWh.
Första uppmätta helår med VP förbrukades 16483 kWh varav 6901 på värme & varmvatten.

Vattenburet överfallssystem. IVT Greenline 9E HT plus med varmvattenberedare D300/160 samt Innegivare.
VP driftsatt den 20 mars 2006.
http://www2.otillåten_länk/UserInfo.asp?ID_User=33&View=Pulse

Utloggad T Ramsmark

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 167
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värme och varmvatten till en vettig kostnad !!
SV: Donera
« Svar #9 skrivet: 01 april 2006, 11:15:55 »
Viktigt att ett forum som detta hålls igång !!
Bra och seriöst !!
Poäng till dig Rickard !!  :)

SÃ¥ lite hjälp är en självklarhet, dollars pÃ¥ väg !!  :)

//--  Ramsmark  --
IVT Optima 700 - IVT 290 A/W - Rego 800 - Innegivare, inställd på 20,5, max rumsgivarpåverkan. Ovanvåningen sköts av Daikin Origo X25.
Ett och en halv plans sten hus, liggande fritt och öppet på den Skånska slätten, a ca:150 kvm, ca:15 km NV Ystad. Stabilt mellan 20 och 21 grader inne.

Utloggad Dirk Diggler

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 137
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Donera
« Svar #10 skrivet: 28 augusti 2006, 17:15:58 »
Varmepumpsforum.com tar inte betalt för den kunskap och de svar som finns eller vi ger i forumet.
Till exempel så kan vi räkna fram en oberoende kalkyl för berg/mark/luft-vattenvärmepumpar, kalkylen är gratis, men som du säkert förstår så satsas viss tid på att göra och presentera kalkylen. Detsamma gäller för övrigt allt annat underhåll samt inläggskrivande i forumet, det tar tid...
Vår förhoppning är att kunna hjälpa dig att fatta ett välgrundat beslut inför ett köp av värmepump, eller hjälpa dig förstå hur din "gamla" värmepump fungerar för att på så sätt kunna optimera den efter de förutsättningar som du har.

Vi hoppas att varmepumpsforum.com och den kunskap som fömedlas här kan hjälpa er att spara pengar, tid och kraft och har därför öppnat vårt konto för donationer.

De som trots att det är gratis vill skänka en slant, som tack för hjälpen, kan därför göra det på Varmepumpsforums bankgiro för donationer. Bg.nr. 5004-7786

Märk inbetalningen med "donation" och namn (namn valfritt).

Tack på förhand för eventuella donationer.

/Rickard

Jag har redan fått massor av hjälp på detta dynamiska forum. Är nog "dessvärre" inte klar än.

Mitt bidrag är på väg. Inte mycket men det är väl ment.

Mvh//Jocke

Utloggad pricken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 2,5 mil söder polcirkeln...burr
  • Antal inlägg: 1430
  • Karma +4/-1
  • Kön: Man
  • Fifaen vad det gÃ¥r, i buskar och hÃ¥r.....
SV: Donera
« Svar #11 skrivet: 29 november 2006, 20:18:13 »
En lite slant donerad som tack för forumets existens.

Har insupit enormt med information här och fått tips och råd under planerandet av min installation. VP-forum har gjort att mina nätter har blivit kortare under mina nattskift på jobbet


 Thumbsup
Ã…r 1 TOT 13213kWh VP 6373kWh
Ã…r 2 TOT 12611kWh VP 5614kWh
Ã…r 3 TOT 12873kWh VP 6147kWh
Ã…r 4 TOT 13807kWh VP 6787kWh

Ql med VP

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Donera
« Svar #12 skrivet: 07 mars 2008, 16:19:41 »
Jag tackar för de bidrag jag fått, men nu stänger jag butiken vad avser donationer.
Jag har sedan en tid fått så pass bra ruljans på min verksamhet att jag inte anser det nödvändigt att be om donationer från er användare.
Vill ni stötta detta forums fortsatta existens kan ni istället besöka mina annonsörer (de betalar inte för klicken utan har en fast månadskostnad), köpa produkter i min webshop www.energibutiken.se/sv/ eller, om ni skall köpa värmepump, prova värmepumpsforums oberoende offerttjänst www.energioffert.se

Jag låser denna tråd under helgen, den som vill kommentera detta får gärna göra det nu under fredagen (08-03-07)

MVH

Rickard
« Senast ändrad: 11 oktober 2018, 09:06:52 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!