Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Problem med uppehålla temperatur  (läst 2854 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Problem med uppehålla temperatur
« Svar #15 skrivet: 12 februari 2021, 19:49:05 »
Baksidan ser ganska ren ut om jag nu såg rätt.
Det har nog fastnat på själva plåten och då når dom inte att avfrosta bort det

Antingen gör du som kocken föreslår eller så gör du ett tält över utedelen och ställer en byggfläkt där så den tinar, vatten är enklast
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad krille30

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem med uppehålla temperatur
« Svar #16 skrivet: 12 februari 2021, 20:24:37 »
En trasa med lite varm vatten och lite putsande med den fick bort isen på den. Utblåset gav 35 grader när jag har satt värmepumpen på 25 grader. Så värme verkar den ge iaf.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Problem med uppehålla temperatur
« Svar #17 skrivet: 12 februari 2021, 20:38:59 »
Jo att den ger värme är en sak, men vill du veta om den ger som den ska enligt produktbladet får du kolla värdena som jag skrev.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Problem med uppehålla temperatur
« Svar #18 skrivet: 12 februari 2021, 20:58:36 »
Såg att du skrev i ett annat forum också , fanns en bild där på en skarv av kablarna till matningen.
Bakom utedelen dold i silvertejp såg inte så bra ut !!!

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad krille30

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem med uppehålla temperatur
« Svar #19 skrivet: 12 februari 2021, 21:22:39 »
Såg att du skrev i ett annat forum också , fanns en bild där på en skarv av kablarna till matningen.
Bakom utedelen dold i silvertejp såg inte så bra ut !!!

Tack för all hjälp. Ja ska kolla med installatör vad det är har inte noterat det förrän nu själv.

Utloggad Thompa71

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Partille
  • Antal inlägg: 610
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installatör/servicetekniker luft/luft
SV: Problem med uppehålla temperatur
« Svar #20 skrivet: 13 februari 2021, 11:49:46 »
Hummm.

Vad är det för tak.... lämna gärna 15-20cm mellan tak och toppen på maskinen.

Ser ut som ganska gamla rör. Är dessa ”bara” sen november.


Utloggad krille30

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem med uppehålla temperatur
« Svar #21 skrivet: 13 februari 2021, 12:03:00 »
Hummm.

Vad är det för tak.... lämna gärna 15-20cm mellan tak och toppen på maskinen.

Ser ut som ganska gamla rör. Är dessa ”bara” sen november.

Ja installatören har återanvänt gamla rör.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem med uppehålla temperatur
« Svar #22 skrivet: 13 februari 2021, 22:05:46 »
Ja ska försöka få bort det. Är dock is som är fastfrusen, är inte tanken att avfrostning ska ta bort isen eller tänker jag fel? Några tips hur man kan få bort det eller är det bäst med en trasa med lite varmt vatten.Baktill ser det bättre ut bifogar ett foto där hoppas det är hyffsat tydligt svårt att ta såhär på kvällen.
den ser igenfrusen ut
enklast är trädgårdsslang med varmvatten

Utloggad Swedal

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem med uppehålla temperatur
« Svar #23 skrivet: 17 februari 2021, 22:21:22 »
Ja installatören har återanvänt gamla rör.

Återanvänder gamla rör gör man bara inte. De har gammal olja o skit i sig från den gamla pumpen som kanske inte alls funkar så bra ihop med den nya oljan. Sen blir de hårda med tiden där de utsätts för vibrationer, t ex vid en utedel. Gjorde han inga nya konor på rören heller? Räkna då med att det kan läcka. Skarven med kablarna såg inte så proffsigt ut heller. Har installatören monterat den korrekt i övrigt? Vacuumsugit till under 400 micron och kollat så vacuum håller etc? Om installatören inte ens använder en vacuummätare och suger genom ett manometerställ så kan du ju gissa nivån. Ok nu har jag gnäll färdigt  :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!