Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Läsa data styrenhet REGO1000 för IVT Greenline HE13  (läst 347 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad StefanVahlgren

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag har en IVT Greenline HE13 värmepump (jordvärme). Jag skulle på något sätt vilja som steg1 läsa den kommunikation som skickas mellan styrenheten REGO1000 och själv värmepumpen, och som steg 2 även kunna styra värmepumpen genom egna signaler. Jag vill alltså kunna läsa ut all information som man kan få genom displayen, t ex värmekurva, köldbärartemperatur, varmvattentemperatur e t c.
Jag tänker mig alltså om jag på något sätt kan koppla på en egen enhet, t ex RaspberryPi eller Arduino på de befintliga connector PINs som ser ut att finnas på displaykortet. Bifogad bild är nerderkanten på displaykortet där LCD skärmen sitter. Mellan värmepumpen och displaykortet går det 4 kablar kopplade till en 4PINs socket. Då dessa är de enda kalbar som går melan displaykortet och värmepumpen så måste det vara i dessa kablar som kommunikationen som jag är intresserad av går. Bredvid finns ytterligare 4PINs socket som inte är kopplat något till. Kanske kan jag får ut informationen genom dem? Jag har googlat, men jag kan inte hitta några specifikationer om displaykortet så jag kan läsa mig till om jag försöker åstakomma är möjligt.

Är det någon som kan ge någon hjälp? Kanske någon som gjort detta tidigare här?

Utloggad Mastiff

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Läsa data styrenhet REGO1000 för IVT Greenline HE13
« Svar #1 skrivet: 24 november 2023, 12:25:27 »

Utloggad StefanVahlgren

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Läsa data styrenhet REGO1000 för IVT Greenline HE13
« Svar #2 skrivet: 25 november 2023, 07:16:48 »
Jag har vart inne på den där sidan, men jag har har inte alls samma kopplingar i min värmepanna som på bilden som visas där. Främst är jag alltså ute efter information vart jag kan ansluta mig på värmepannan för att kunna läsa av datat som går till och från LCDn/styrenheten på framsidan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!