Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Reservdel RE12HKE?  (läst 6431 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ninjan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +0/-1
  • Kön: Kvinna
Reservdel RE12HKE?
« skrivet: 25 januari 2011, 11:52:20 »
Är det någon som vet var man kan få tag på utedel till en Panasonic CU-RE12HKE? Pumpen är köpt på Onzza från början.

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #1 skrivet: 25 januari 2011, 15:34:53 »
Tror kinnan säljer en pump som du kan byta ut den med, CE12LKE tror jag den heter, vet ej säkert dock.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #2 skrivet: 25 januari 2011, 16:39:05 »
En utedel som reservdel kan nog kosta mer än en helt komplett anläggning då reservdelar har en förmåga att vara riktigt dyra

Tror inte CE funkar ihop med sin Kinesiska vän från RE serien ?

Men Kinnan har numera dessa Kinesiska maskiner i sortimentet som dom brukar spy galla över tidigare i diverse nätföretag så en Sverigepumpförsäljare borde kunna ta hem dom.

Kolla med Polo AB annars om dom har några vettiga priser på RE
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad mba.mikael

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: VästerÃ¥s/Enköping
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #3 skrivet: 25 januari 2011, 19:55:28 »
Är det någon som vet var man kan få tag på utedel till en Panasonic CU-RE12HKE? Pumpen är köpt på Onzza från början.


Jag har tillgång till RE serien =)

Utloggad ninjan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +0/-1
  • Kön: Kvinna
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #4 skrivet: 26 januari 2011, 09:00:57 »
Har du företag och vad kostar en utedel i så fall?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #5 skrivet: 26 januari 2011, 09:20:23 »
Nu kommer snart Rickard och rycker dig i örat med din smygreklam  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad ninjan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +0/-1
  • Kön: Kvinna
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #6 skrivet: 26 januari 2011, 10:57:19 »
 ;D Han kan rycka sÃ¥ mycket han vill. Är egentligen inte intresserad av att reparera pumpen men vill veta om det gÃ¥r att fÃ¥r tag pÃ¥ grejer sÃ¥ jag kan svara pÃ¥ en skadeanmälan till försäkringsbolag.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #7 skrivet: 26 januari 2011, 11:06:25 »
Det var inte dig ninjan  jag syftade pÃ¥ utan inlägget ovanför eller är ni en och samma person  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad ninjan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +0/-1
  • Kön: Kvinna
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #8 skrivet: 26 januari 2011, 11:27:44 »
AHA!! Nu fattar jag vad du menade, jag tror inte Mikael o jag är samma person, tror han är av manligt kön och sist jag kollade var jag INTE det. Det är alltså inte OK att göra reklam? Men skicka mig ett meddelande i så fall då, om det är OK!?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #9 skrivet: 26 januari 2011, 11:37:59 »
svårt att könsbestämma en ninja då dom brukar vara svartklädda
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad ninjan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +0/-1
  • Kön: Kvinna
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #10 skrivet: 26 januari 2011, 13:20:50 »
Nja, nu kan man ju hitta pÃ¥ men den lilla symbolen för man o kvinna finns ju under namnet i de flesta fall. Och här är jag  *vinkar*! Och nu kanske jag har fel men den "lilla svarta" är ju ett tämligen kvinnligt attribut, eller??

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #11 skrivet: 26 januari 2011, 14:00:18 »
haha

Ha aldrig sett eller tänkt pÃ¥ den där prylen för kön tidigare under namnet  ;D
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #12 skrivet: 26 januari 2011, 15:04:26 »
Jag tror det har med åldern att göra TS. Jag börjar få allt svårare att könsbestämma folk tom då jag träffar på dom i verkligheten.

Mer relevant än att uppge/visa sitt kön under signaturen tycker jag skulle vara att det skulle framgå om man befinner sig i näringskedjan runt värmepumpar när man interagerar i ett forum. I ditt fall är du ju tydlig men många som hänger på många forum kan man nog se vissa liknelser mellan vargen i sagan och Rödluvan eller ännu hellre mellan Farbror Bosse i Lorrygängets tappning och de små scouterna han "vägleder"..
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #13 skrivet: 26 januari 2011, 15:31:34 »
Jag känner mig som 20 när jag är pÃ¥ after ski i fjällen  ::)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #14 skrivet: 26 januari 2011, 15:48:51 »
Jo det gör jag ocksÃ¥.. efter ngt glas!  ^-^
« Senast ändrad: 26 januari 2011, 15:50:45 av zibrosc1235 »
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

Utloggad Fidusen

  • Värmepump??? Självklart!!
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 391
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #15 skrivet: 26 januari 2011, 17:25:42 »
Vilket svammel :)

Det viktigaste är väl att personen i frÃ¥ga behöver hjälp med en utedel! Sen att det är en kvinna i sina absolut bästa Ã¥r, borde väl fÃ¥ alla gentlemen att störta ut i verkstan och leta  :P

MVH/Fidusen
Irriterad över att många certifierade installatörer oftast skiter i att blåsa rören med torr kvävgas/skyddsgas innan dom vacumsuger, speciellt viktigt vid fuktig väderlek, dessutom vacumsuger en del för kort tid = ibland bara 2 minuter, skall vara minst 15 minuter, sen kontrolleras om det finns vacumfall efter en timme. Fukt är det vanligaste felet för krånglande ventiler, detta är bara mina egna åsikter och behöver inte stämma med verkligheten, Värmepumpsteknologi är en hel vetenskap i sig själv, I dag har alla så brottom :(

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #16 skrivet: 26 januari 2011, 19:18:05 »
Mycket svammel blev det men förhoppningsvis fick ninjan tag pÃ¥ en utedel via ett av dom inlägg som dök upp  Thumbsup
Ser att du fidusen inte har någon könspryl under ditt namn nu när jag lärt mig att se vem som är vad

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Fidusen

  • Värmepump??? Självklart!!
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 391
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #17 skrivet: 26 januari 2011, 19:41:05 »
TS Comfort AB,

Jag hatar att fylla i alla dessa profilintressen, gör det enkelt för mig, men nu har jag kompletterat  :D

;VH/Fidusen
Irriterad över att många certifierade installatörer oftast skiter i att blåsa rören med torr kvävgas/skyddsgas innan dom vacumsuger, speciellt viktigt vid fuktig väderlek, dessutom vacumsuger en del för kort tid = ibland bara 2 minuter, skall vara minst 15 minuter, sen kontrolleras om det finns vacumfall efter en timme. Fukt är det vanligaste felet för krånglande ventiler, detta är bara mina egna åsikter och behöver inte stämma med verkligheten, Värmepumpsteknologi är en hel vetenskap i sig själv, I dag har alla så brottom :(

Utloggad Lyckan

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 265
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #18 skrivet: 26 januari 2011, 19:49:09 »
Jo så var det,

Ninjan var ingen kille, hon var tjej, för hon hade ingen grej!

Tog bort mitt elaka inlägg fidusen.

/ Lyckan

Utloggad mba.mikael

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: VästerÃ¥s/Enköping
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #19 skrivet: 26 januari 2011, 20:48:30 »
Nu kommer snart Rickard och rycker dig i örat med din smygreklam  ;)

Hahah vaddÃ¥ smygreklam han undrade och jag svarade  ;D

Utloggad ninjan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +0/-1
  • Kön: Kvinna
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #20 skrivet: 27 januari 2011, 08:00:24 »
Vilket svammel :)
Det viktigaste är väl att personen i frÃ¥ga behöver hjälp med en utedel! Sen att det är en kvinna i sina absolut bästa Ã¥r, borde väl fÃ¥ alla gentlemen att störta ut i verkstan och leta  :P
MVH/Fidusen
När det är svammel i högsta klass är det en fröjd att läsa, fortsätt så bara. ;)

Mer relevant än att uppge/visa sitt kön under signaturen tycker jag skulle vara att det skulle framgå om man befinner sig i näringskedjan runt värmepumpar när man interagerar i ett forum. I ditt fall är du ju tydlig men många som hänger på många forum kan man nog se vissa liknelser mellan vargen i sagan och Rödluvan eller ännu hellre mellan Farbror Bosse i Lorrygängets tappning och de små scouterna han "vägleder"..
Om någon undrar så är jag väl mer Vargen i det sammanhanget, men försöker hålla mig relativt neutral i inläggen samt hjälpa till om jag kan.

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #21 skrivet: 27 januari 2011, 09:11:34 »
Nu kommer snart Rickard och rycker dig i örat med din smygreklam  ;)

Hahah vaddÃ¥ smygreklam han undrade och jag svarade  ;D

Jadu  mba.mikael hur skall man hinta till dig som fortfarande kalla ninjan för han...
Hoppas du har bättre koll pÃ¥ dina utedelar.  *vinkar*
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

Utloggad mba.mikael

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: VästerÃ¥s/Enköping
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Reservdel RE12HKE?
« Svar #22 skrivet: 28 januari 2011, 20:25:41 »
Nu kommer snart Rickard och rycker dig i örat med din smygreklam  ;)

Hahah vaddÃ¥ smygreklam han undrade och jag svarade  ;D

Jadu  mba.mikael hur skall man hinta till dig som fortfarande kalla ninjan för han...
Hoppas du har bättre koll pÃ¥ dina utedelar.  *vinkar*



Alla är killar i mina ögon Men jag ber om ursäkt för att jag inte såg att Alias Ninja var en tjej ;) har fortfarande delar.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 721
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!