Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Termostat extern givare TA 450  (läst 1149 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sandersson

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Termostat extern givare TA 450
« skrivet: 13 juni 2020, 10:01:53 »
Hej på er,

tänkte höra ifall ni har några tips kring lösning av detta,

jag har idag ett TA450 med varmvattenbatteri kopplat till pumpen(IVT 690). Det går på samma varmvatten som övriga radiatorer(2-rörsystem) men via separata rör, så framledningen till varmvattenbatteriet är densamma som övriga huset. Jag har smällt upp en termometer någon meter bakom TA450 för att kunna reglera flödet via avstängningsventil till batteriet för att nå ~17-20 grader på tilluften istället för att tilluften ska gå upp mot 30 grader vid fullt flöde vid vissa temperaturer utomhus. Det bökiga är att jag behöver justera en hel del för att hålla 17-20 grader konstant.

Har ni några tips på passande termostater med extern givare som jag kan sätta bakom batteriet istället, eller tips på annan lösning som skulle fungera? Jag har spanat in TA TRV 300, men jag är hellre på jakt efter något modernare med digital display som jag kan sätta på väggen vid lämpligt ställe.

Tacksam för hjälp!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 615
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!