Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Mitsubishi MSZ-FD25 VABH. Är den verkligen sÃ¥ tyst?  (läst 22353 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Smen640

  • Gäst
Smen640
SV: Mitsubishi MSZ-FD25 VABH. Är den verkligen så tyst?
« Svar #45 skrivet: 01 januari 2012, 10:49:47 »
Hejsan.Vi har en MD25 monterad i vardagsrummet där vi sitter och när man vistas där är det ju bara att dra ner fläkten till 2an så är ljudnivån ok.Men när det är dags för avfrostning så ska man inte sitta ensam i mörkret för den väser,pyser och stönar ganska ljudligt då.När vi har besök är det ofta ingen som säger nåt om VPn förrän den avfrostar.Kanske borde ljudnivån anges vid avfrostning också.

Utloggad Roz

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
SV: Mitsubishi MSZ-FD25 VABH. Är den verkligen så tyst?
« Svar #46 skrivet: 10 januari 2012, 09:01:36 »
Min 25á (utedelen) sitter med väggkonsoler på tegelfasad på ett 70-tals hus och kan avge ett lätt brumm vid vissa temperaturer, absolut inget störande utan man hör det bara om man anstränger sig och "letar" efter ljudet, nu använde jag mig inte av orginal-bussningarna på upphängningen, men jag är väldigt nöjd med min 25á på alla vis
Vattenburna radiatorer, Frånlufts VP- Nibe 410P från 2002 + Luft/luft VP -Mitsubishi FD25 VABH från 2011.
1.5 plans hus 165 Kvm byggt -79 . . Mälardalen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!