Skrivet av: corrado
« skrivet: 02 maj 2010, 20:49:00 »Nästan, själv får man ju inte om garantin ska gälla.
Skrivet av: corrado« skrivet: 02 maj 2010, 20:49:00 »Nästan, själv får man ju inte om garantin ska gälla.
Skrivet av: Rollster« skrivet: 01 maj 2010, 21:20:49 »Monterar du den själv ? Skrivet av: corrado« skrivet: 01 maj 2010, 20:22:15 »Håller på att montera 2 st, hoppas att ha en "up and running" i morgon.
Hoppas att jag blir nöjd med modellen. Skrivet av: corrado« skrivet: 01 maj 2010, 20:18:21 »Oj, du hann för mig. Jag bugar mig!
Skrivet av: corrado« skrivet: 01 maj 2010, 20:17:26 »Tusen tack! kan du ordna servicemanual på innedelen också. Jag skulle se hur man kom åt fläkten, om det skulle bli fel på den, såg inte så lätt ut.
Jag skulle hjälpa en bekant som fått lagerfel på fläkten. Går det att hitta manualer på andra märken också? Skrivet av: pilis« skrivet: 01 maj 2010, 20:16:29 »Sorry missade en länk här är motsvarande för innedelen på sidan 7 http://mediabank.canvac.se/files/157_manual_innedel_msz-fd25-35vah.pdf
Skrivet av: pilis« skrivet: 01 maj 2010, 19:59:44 »Skrivet av: corrado« skrivet: 01 maj 2010, 16:00:55 »Hej!
Jag trodde man anslöt 220v till innedelen och sen vidare till utomhusdelen. Men det ser inte ut att vara så. Nu tycker jag det ser ut att vara så här: 220v ska anslutas direkt till utomhusdel (via säkerhetsbrytare). En treledare + jord kopplas mellan ytter och innerdel. Jag tänkte ansluta till elementet som då kopplas ur. Då innebär det att jag får dra en ledning därifrån via en brytare, genom innedelen och ansluts i utedel. Sen får jag ansluta 4-ledaren mellan inne och utedel. Det är då 220v + en signalledning, om jag förstår det rätt. Plinten inne är märkt s1 s2 s3. Jag har bara 3-ledare så jag skulle behöva vilken av de tre som är signalkabel, så jag kan ta en klenare där Vore bra om ngn kan bekräfta detta |
|